رئیس امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان؛

20 هزار اثر موزه‌ای آذربایجان‌شرقی در سامانه جام ثبت شد

1399/08/21 - 10:07 - کد خبر: 31639 نسخه چاپی

نصر: رئیس امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌ اعلام کرد: تاکنون بیش از ۲۰ هزار قلم شی تاریخی و فرهنگی موزه‌های زیر پوشش استان در «سامانه جامع اموال منقول فرهنگی تاریخی»، موسوم به «جام»، ثبت شده‌اند.

به گزارش نصر، مهدی بزاز دست‌فروش روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موزه‌های یک منطقه نشانگر غنا، پیشینه تاریخی و فرهنگی آن منطقه و مردمان آن است و این گنجینه در حقیقت در استان آذربایجان شرقی برگ‌های تاریخ زرین ایران را ورق می‌زند.
وی با بیان اینکه موزه‌های آذربایجان شرقی آثار باارزش تاریخی متعددی را در دل خود جای داده اند، گفت: این استان به لحاظ تعدد موزه‌های تخصصی و غنای آثار، جایگاه ممتازی را در عرصه موزه‌داری کشور به خود اختصاص داده است.
روی اضافه کرد: در راستای ساماندهی آثار تاریخی و فرهنگی موزه‌های آذربایجان شرقی، تاکنون اطلاعات بالغ‌بر ۲۰ هزار اثر موزه‌ای در سامانه جامع اموال منقول فرهنگی و تاریخی "جام" ثبت شده است که از این میان ۱۵ هزار اثر متعلق به «موزه آذربایجان» در تبریز است.
بزار دست‌فروش ضمن تأکید بر اهمیت و ضرورت موضوع ساماندهی آثار موزه‌ای استان، اظهار داشت: تداوم ساماندهی اطلاعاتی اموال منقول فرهنگی تاریخی استان همچنان در دستور کار این اداره کل است، بطوریکه طی سال جاری ۱۰۰ اثر موزه‌ای استان در این سامانه به ثبت رسیده و ثبت اطلاعات اموال در اختیار موزه‌های غیر وابسته و موزه‌های خصوصی نیز در حال پیگیری است.
آذربایجان شرقی با داشتن ۲۲ موزه به عنوان یکی از قطب های موزه داری کشور شناخته می شود و تبریز به «شهر موزه ها» معروف است.
انتهای پیام/
20 هزار اثر موزه‌ای آذربایجان‌شرقی در سامانه جام ثبت شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار