معاون سوادآموزی آذربایجان شرقی؛

۳۰ درصد جمعیت بی سواد استان در تبریز هستند

1399/08/21 - 09:49 - کد خبر: 31637 نسخه چاپی

نصر: معاون سوادآموزی آذربایجان شرقی گفت: ۳۰ درصد جمعیت بی سواد استان در تبریز هستند.

به گزارش نصر، اسفندیار صادقی در جریان بازدید فرماندار تبریز در دفتر معاونت سوادآموزی استان افزود: تسریع فعالیت های سوادآموزی جزو اولویت های آموزش و پرورش استان می باشد.
وی ادامه داد: طبق آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن نزدیک به ۳۰ درصد جمعیت بی سواد استان در تبریز می باشد و این آمار زیبنده تبریز ، شهر اولین ها و فرهنگ پروران نیست و از این رو معاونت سوادآموزی استان برای شتاب بخشی بهبود درصد باسوادی شهرستان نیازمند حمایت فرمانداری و تمامی ارگان ها و نهاد های ذیربط می باشد.
معاون مدیرکل در حوزه سوادآموزی خاطرنشان کرد : باتوجه به اینکه به لایه های سخت شناسایی بی سوادان رسیده ایم ، لازمه تحقق ریشه کنی بی سوادی همت عمومی و بسیج تمامی آحاد ملت می باشد.

صادقی در پایان یکی از اقدامات موثر در مسیر ریشه کنی بی سوادی را تشکیل شورا پشتیبانی سوادآموزی شهرستان برشمرد و این مورد را بعنوان اقدام موثر و اساسی یاد کرد.
 
 
این گزارش می افزاید؛ فرماندار تبریز نیز ضمن تبریک انتصاب معاون جدید سوادآموزی استان با اشاره به سوابق اجرای و موفقیت های ایشان در سالهای متمادی خدمت برای صادقی   در تصدی این پست خطیر و مهم آرزوی موفقیت کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت فعالیت های سوادآموزی در راستای توسعه همه جانبه یک جامعه گفت: در سالهای گذشته اقدامات خوبی در جهت ریشه کنی بی سوادی صورت گرفته و همچنان با جدیت فرمانداری تبریز از برنامه های معاونت سوادآموزی و نواحی آموزش و پرورش تبریز استقبال می کند.

مهدوی با اشاره به اینکه هر گونه هماهنگی لازم بین ادارات برای تسریع فعالیت های سوادآموزی در اولین فرصت صورت خواهد گرفت به استفاده حداکثری از ظرفیت شورای پشتیبانی سوادآموزی تبریز تاکید کرد.

همچنین در این جلسه سرهنگ فرشباف فرمانده سازمان بسیج دانش آموزی استان ضمن تبریک انتصاب صادقی بعنوان معاون سوادآموزی استان از آمادگی کامل بسیج در پیشبرد اهداف سوادآموزی خبر داد.
انتهای پیام/
۳۰ درصد جمعیت بی سواد استان در تبریز هستند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار