خبر/

وزنه بردار تبریزی: آرزویم کسب مدال المپیک است

1399/08/21 - 10:13 - کد خبر: 31632 نسخه چاپی

نصر: وزنه بردار تبریزی و دارنده مدال نقره آسیا گفت: تلاش می کنم با کسب مدال های بین المللی بیشتر به ویژه مدال المپیک، جایگاهم را در تیم ملی وزنه برداری کشورمان تثبیت کنم.

به گزارش نصر، امیر حقوقی روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: از سال ۱۳۹۰ موفق به پوشیدن پیراهن تیم ملی نوجوانان شدم و در سال ۲۰۱۴ میلادی در مسابقات آسیایی مقام نایب قهرمانی انفرای و مقام اول تیمی را کسب کردم.
حقوقی اضافه کرد: در سال ۲۰۱۵ نیز وارد مسابقات آسیایی بزرگسالان در قالب تیم ملی شدم که مقام سوم تیمی را بدست آوردیم و در ادامه در سال ۲۰۱۸ وارد مسابقات جهانی شدیم که اولین تجربه حضورم در این مسابقات بود که موفق به کسب سکوی تیمی شدیم.
وزنه بردار تبریزی عنوان کرد: با تمرینات مستمر موفق شدم در سال ۲۰۱۹ میلادی در مسابقات آسیایی بزرگسالان مقام نایب قهرمانی را کسب کنم و سال بعد در مسابقات بین المللی جام فجر که در شهر رشت برگزار شد، بر سکوی دوم ایستادم که یکی از معتبرترین مسابقات انتخابی المپیک بود.
وی با اشاره به شروع مسابقات لیگ از بیستم آذر ماه اضافه کرد: نفراتی که به اردوی تیم ملی دعوت شده اند، قطعی نیستند و مسابقات لیگ، امتحانی برای ورود به اردوی تیم ملی و مسابقات آسیایی است که اسفند ماه سال جاری در کشور ازبکستان برگزار خواهد شد.
حقوقی با بیان اینکه وزنه برداری ایران به عنوان یکی از قطب های وزنه برداری جهان به حساب می آید، اظهار کرد: همیشه در هر وزن رقیبانی هستند که می توانند جایگاه یک ورزشکار را با خطر روبرو کنند، لذا هر کسی که تلاش بیشتری داشته باشد به جایگاه اصلی خودش دست می یابد.
وزنه بردار مدال آور آذربایجان شرقی یادآور شد: به طور حتم نفرات اصلی و یک پای تیم ملی وزنه برداری انتخاب شده اند و تمام تلاش و هدف من نیز رسیدن به این جایگاه است. 
شیوع ویروس کرونا تمرینات وزنه برداران را تحت شعاع قرار داد
حقوقی با اشاره به شیوع ویروس کووید ۱۹ گفت: به دلیل بیماری مادرم ۲ ماه تمرینات خودم را قطع کردم و بعد از آن تمریناتم را منظم و با فشردگی خاصی زیر نظر مربیان خوبم آقایان نوید و سعید جابری با رعایت و حساسیت بیشتر اصول بهداشتی دنبال می کنم و معتقد هستم همچنان به مربی نیاز دارم.
نایب قهرمان وزنه برداری آسیا ادامه داد: مخالف تمرین وزنه برداری در خانه هستم چرا که یک ورزشکار حرفه ای باید تمرینات خود را در باشگاه و زیر نظر مربی دنبال کند تا ایراد و اشکال های ورزشکار را تذکر دهد.
وی همچنین به مربی اول خود اشاره کرده و افزود: آقای احمد فرشباف، مربی پایه من بود که من را با رشته وزنه برداری آشنا کردند و حتی به مدت ۲ سال زیر نظر آقای ایوب بهتاج که آن زمان مربی شهرستان تبریز بودند، کار کردم و در این مدت با حمایت های ایشان وارد تیم ملی شدم و بعد از آن تاکنون زیر نظر آقایان جابری مشغول هستم.
نایب قهرمان وزنه برداری آسیا عنوان داشت: بسیاری از خانواده مخالف گرویدن فرزندانشان به سمت رشته ورزشی وزنه برداری میباشند و دلیل آن هم اطلاعات نادرستی از قبیل کوتاه قد ماندن ورزشکاران وزن۶دبردار و پوکی استخوان آنان است که به هیچ وجه پایه علمی ندارد.
وی گفت: امروزه بر اساس اطلاعات جمع آوری شده علمی مشخص شده است که میزان آسیب دیدگی در رشته وزنه برداری نسبت به فوتبال کمتر می باشد.
وی در پاسخ به این سوال که حمایت و عملکرد هیات وزنه برداری از ورزشکاران وزنه برداری استان در چه حدی است، توضیح داد: هیات وزنه برداری آذربایجان شرقی به تناسب توان مالی، امکانات و تجهیزات وزنه برداری اش در کنارمان بوده و ما نیز تنها فکرمان تمرین و باز تمرین است چرا که لازمه موفقیت فقط تمرین می باشد و لا غیر.
 حقوقی با اشاره به وزنه بردار کشور چین که به رغم اینکه ۳۴ سال سن داشته، در وزن ۸۱ کیلوگرم همچنان قهرمان جهان بوده و برای چهارمین بار به مسابقات المپیک ورود پیدا می کند، گفت: این یعنی ۱۶ سال در اوج قهرمانی بودن، پس تا بدن یک وزنه بردار خسته نشده باشد و توان اول شدن داشته باشد، می تواند این رشته ورزشی را ادامه دهد.
حقوقی درباره مشکل جذب حامی مالی برای وزنه برداری ادامه داد: فکر می کنم نه تنها رشته وزنه برداری، بلکه تمامی رشته های ورزشی با این مشکل روبرو هستند.
وی تشریح کرد: با شرایط اقتصادی کنونی و نبود حمایت بخش خصوصی، بسیاری از موقعیت های خوب ورزشکاران آذربایجان شرقی به هدر می رود و امیدوارم بخش های خصوصی همچون باشگاه تراکتور نیز از ورزش استان حمایت کنند.
گفتنی است، به تازگی سه وزنه بردار آذربایجان شرقی به اردوی تیم ملی وزنه برداری دعوت شدند که امیر حقوقی یکی از آنهاست. 
حقوقی که در وزن ۱۰۲ کیلوگرم وزنه می زند، متولد ۲۸ بهمن ۱۳۷۲ شمسی تبریز و دانشجوی کارشناسی تربیت بدنی می باشد که از سن ۱۱ سالگی وزنه برداری را شروع کره است.
انتهای پیام/
وزنه بردار تبریزی: آرزویم کسب مدال المپیک است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار