قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار:

برگزاری اکسپو، تنها راه رونق فروش آثار هنری در تبریز است

1399/08/20 - 09:47 - کد خبر: 31559 نسخه چاپی

نصر: قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز با تاکید بر اهمیت وجود اکسپو در تبریز، ادامه داد: در تبریز برای فروش آثار هنری، رویداد دیگری به جز اکسپوی هنری تبریز وجود ندارد و هنوز فرهنگ خرید از گالری در بین مردم جا نیفتاده است.

به گزارش نصر، منصور برادران در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در خرید آثار هنری هنرمندان بومی، اظهار کرد: قدرت خرید مردم، باید در بازار محصولات هنری نیز در نظر گرفته شود و از هنرمندان با استعدادی که در سبک هنری با قیمت پایین کار می‌کنند نیز حمایت لازم انجام گیرد.
وی افزود: با توجه به شرایط موجود و فروش برخی آثار، انتظارات برخی هنرمندان سرشناس از فروش، بالا رفته و قیمت‌ها افزایش یافته است، اما می‌خواهیم که تمامی آثار هنری به خانه مردم برود، پس باید شرایطی ایجاد شود که بتوان آثار هنری را در قالب حراجی عرضه کرد.
وی گفت: اکسپوهای هنری در دنیا به منظور جذب هنرمندان نقاط مختلف برگزار می‌شود، در حالی که در ایران و به خصوص شهر تبریز، قابلیت جذب هنرمندان خارجی را نداریم و حتی به سختی می‌توانیم هنرمندان بومی را نگه داریم.
برادران افزود: دستگاه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی در تبریز باید از رویداد اکسپو حمایت کنند، به خصوص در شرایط کرونایی که وضعیت اقتصادی هنرمندان چندان هم خوب نیست، حداقل می‌توانند با خرید آثار هنری در بهبود وضعیت معیشتی هنرمندان نقش داشته باشند و اندک رونقی در این بازار ایجاد شود.
وی افزود: راه دیگری که می‌توان آثار هنری را در شرایط کنونی به فروش رساند، استفاده از ظرفیت‌ها و بسترهایی است که در پروتکل‌های خواهر خواندگی با کشور همجوار آورده شده و نمونه آن، فروش آثار هنری در ترکیه است.
وی ادامه داد: ایران تاکنون از این بستر استفاده نکرده، اما هنرمندان ترکیه‌ای، در جریان یک رویداد به تبریز آمده و آثار هنری خود را در کنار معرفی شهر خود، به فروش رساندند؛ اکنون تبریز نیز می‌تواند با استفاده از این بستر، هنرمندان و مکتب خود را در خارج از کشور عرضه کند و این امر حتی منجر به جذب توریست خواهد شد.
قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: می‌توان در کنار برگزاری اکسپو و فروش آثار هنری، یک کارگاه آموزشی، برای آموزش رویه فروش آثار و اطلاعات لازم در این خصوص را به علاقه مندان ارائه داد.
وی متذکر شد: افراد بسیاری در شهرهای مختلف کشور، به تماشا و خرید آثار هنری علاقه دارند و حتی اگر امکان حضور در اکسپو را هم نداشته باشند، اطلاع از وجود این رویداد هنری، خود یک اتفاق مهم در راستای معرفی هنر تبریز خواهد بود.
وی در خصوص اهمیت برپایی اکسپوی هنری تبریز، گفت: این رویداد در راستای اقتصاد هنر و کمک به معرفی شهر و ایجاد اشتغال پایدار برای هنرمندان سودمند خواهد بود و تداوم آن ضروری است.
انتهای پیام/
 برگزاری اکسپو، تنها راه رونق فروش آثار هنری در تبریز است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار