گزارش/

مد رنگ سال ۲۰۲۱ – ۱۴۰۰

1399/08/19 - 16:28 - کد خبر: 31528 نسخه چاپی

نصر: اگر رنگ آبی سلطنتی، رنگ سال ۲۰۲۰، مورد پسندتان نبوده یا در هر صورت می خواهید با رنگ سال پیش بروید پس کم کم باید خود را برای رنگ سال جدید آماده کنید.

به گزارش نصر، البته از آنجایی که هنوز سال نو میلادی فرا نرسیده رنگ جدیدی هم از سوی کمپانی پنتون به عنوان رنگ سال اعلام نشده است اما با این حال شرکت های طراحی و رنگ و طراحان به گمانه زنی هایی در مورد اینکه رنگ سال ۲۰۲۱ چیست پرداخته اند و حدس های مختلفی مطرح شده که در این مطلب به بررسی آن ها می پردازیم.

آبی آسمانی رنگ سال ۲۰۲۱
طبق گفته های شرکت پیش بینی ترند های آینده (Trend Forecasting Service WGSN) رنگ سال ۲۰۲۱ در زمینه های فشن، طراحی داخلی و تکنولوژی آبی آسمانی خواهد بود. این رنگ که انرژی مثبتی را منتقل می کند در عین غیررسمی بودن یک رنگ مد روز است.
شرکت WGSN با بررسی پیشرفت صنایع مختلف و وضعیت اجتماعی _ اقتصادی موجود رنگ سال را پیش بینی می کند. این شرکت معتقد است فضا سیاسی و دیدن تصاویر خبری بسیار افراد را به سمت یک رنگ خاص سوق می دهد که در این مورد همان آبی آسمانی است.
همچنین زندگی ما با تکنولوژی همراه است و یکی از اتفاقات پیش رو در این صنعت ورود اینترنت  ۵G است که همه جا با رنگ آبی آسمانی نشان داده می شود.
دلیل بعدی انتخاب این رنگ هفته های مد اخیر است. طراحان لباس از این رنگ به وفور استفاده کرده اند
و اما دلیل آخر استفاده روزافزون از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر است که رنگ لوگو هر دو این شبکه ها آبی آسمانی است.
طوسی رنگ سال ۲۰۲۱
طوسی
شروین ویلیامز که یک شرکت بازاریابی رنگ دارد؛ به همراه تیمش رنگ طوسی را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۱ انتخاب کرده است.
با شروع همه گیری ویروس کرونا و افزایش ارزش زمین برای انسان ها وقتش بود که با سیاره و زمین دوباره ارتباط برقرار کنیم. برای همین رنگ انتخابی ویلیامز رنگ سنگ های روی زمین یا همان طوسی است.
در هفته مد زمستان و پاییز پاریس از این رنگ  بارها استفاده شد. همچنین در زمینه مبلمان شاهد تغییر رنگ بسیاری از رنگ های چوبی به طوسی بودیم که یکی دیگر از دلایل ویلیامز برای انتخاب طوسی به عنوان رنگ سال ۲۰۲۱ است.
این رنگ در حال حاضر در خانه های بسیاری از افراد وجود دارد. از کابینت های طوسی که بگذریم به سرویس های آشپزی، قاشق و چنگال و وسایل خانگی می رسیم که بسیاری از آن ها به رنگ طوسی است. از این رنگ به راحتی می توان در همه جای خانه استفاده کرد یا حتی می توان یک دیوار متمایز با شومینه به رنگ طوسی ساخت.
طوسی همچنین در تقاطعی بین انسان و تکنولوژی و نوستالژی قرار دارد. حسی از نوستالژی که دوست داریم از زمان حال فرار کنیم و به گذشته برویم. به عقیده ویلیامز طوسی رنگی است که میان همه این جنبه ها تعادل ایجاد می کند.
انتهای پیام/
 مد رنگ سال ۲۰۲۱ – ۱۴۰۰ نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار