خبر/

کیفیت ساخت و ساز در آذربایجان‌شرقی روبه پیشرفت است

1399/08/18 - 17:20 - کد خبر: 31452 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان‌شرقی گفت: کیفیت ساخت و ساز پروژه‌ها در سطح استان خوب بوده و روبه پیشرفت است.

به گزارش نصر، حسن ربانی ارشد، روز یکشنبه به مناسبت روز جهانی کیفیت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این شرکت دولتی وابسته به وزارت راه و شهرسازی بوده و در ساخت و ساز پروژه های عمرانی کار کنترل کیفیت را انجام می دهد، افزود: هم اکنون کارشناسان این شرکت در ۳۰ پروژه دولتی و نیمه دولتی استان حضور داشته و بر کیفیت سازه ها و پروژه ها نظارت می کنند.
وی با اشاره به اینکه کیفیت ساخت و ساز مسکن در تبریز نیز بالا است، یادآوری کرد: در سطح استان ساخت و سازهای عمرانی از نظر کیفی مشکل چندانی نداشته و همچنان جای پیشرفت و بهتر شدن در کیفیت آن ها وجود دارد، ولی در برخی مواقع سرعت اجرای پروژه ها موجب کاهش کیفیت آن ها می شود. 
ربانی ارشد، با تاکید بر اینکه ارتقای کیفیت ساخت و سازها حافظ منافع ملی است، اظهار داشت: این شرکت بر پروژه های عمرانی آذربایجان شرقی از جمله قطعات آزادراه تبریز - زنجان، راه آهن میانه - تبریز، قطعات راه اصلی میانه - میاندوآب، سد گرمی چای میانه، سد و شبکه آبیاری دشت گلفرج، سد آغبلاغ ورزقان، توسعه کارخانه فولاد میانه، قطار شهری تبریز، کنارگذر غربی تبریز، طرح توسعه فرودگاه تبریز، طرح نفلین سینیت سراب، چهار خطه کردن جاده آذرشهر - عجبشیر - بناب، چهارخطه کردن جاده صوفیان - شبستر و پروژه های مختلف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نظارت کیفی می کند.
مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان ‌شرقی گفت: این شرکت در سطح استان با حدود ۹۰ نفر دارای تحصیلات دانشگاهی و باتجربه با انجام آزمایشات مختلف بر روی مصالح مورد استفاده در پروژه های عمرانی در جهت ارتقای کیفیت ساخت و سازها تلاش می کند.
ربانی ارشد، با بیان اینکه این شرکت دارای شعب در شهرستان های تبریز، میانه، مرند، بناب و اهر است، ادامه داد: این شرکت دارای آزمایشگاه های مختلف از جمله بخش مکانیک خاک و سنگ شامل ( مکانیک سنگ و سنگ شناسی، آزمایش های طبقه بندی و تراکم خاک و نشست و مقاومت خاک)، مقاومت مصالح شامل ( آسفالت، بتن و فلزات و آزمایشات غیرمخرب)، شیمی و فیزیک شامل (خاک و سنگ های معدنی، آزمایش های مصالح سنگی، آزمایش های قیر و مواد روغنی، آزمایش های آب و سیمان) و بخش ژئوتکنیک است.
وی یادآوری کرد: این شرکت علاوه بر انجام آزمایشات مختلف بر روی همه مصالح ساختمانی و مورد استفاده در پروژه های استان بر روی نمونه های ارسال شده از استان های همجوار و استان های غیر از منطقه مانند کرمانشاه را نیز آزمایش انجام می دهد.
مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه کیفیت به معنای کار درست را بار اول صحیح انجام دادن و بارهای بعد بهتر از بار اول انجام دادن است، گفت: کیفیت سقف و انتها ندارد و کارهای درست هر بار نسبت به گذشته با کیفیت بهتری اجرا می شود.
ربانی ارشد، افزود: با توجه به اینکه بعد از صنعت نفت بیشترین و بزرگترین سرمایه گذاری ها در بخش حمل و نقل، راه و مسکن انجام می شود اگر در این بخش ها کنترل کیفی به درستی انجام و کیفیت در آن ها رعایت شود این نوع سرمایه گذاری اثر بخش شده و توسعه پایدار می شود.
وی با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت ساخت و ساز موجب حفظ منافع ملی می شود، اظهار داشت: شرکت دولتی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان در این زمینه پیشرو بوده و چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی به ارتقای کیفیت ساخت و سازها و اجرای پروژه ها کمک می کند.
مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان ‌شرقی گفت: توسعه پایدار دارای وجوه اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست بوده و کیفیت رمز توسعه پایدار است و سازه ها باید از لحاظ کیفیت ارتقا یابد.
ربانی ارشد، با اعلام آمادگی برای ارتقای سطح کیفی آزمایشگاه های بخش خصوصی در سطح استان ادامه داد: این شرکت به عنوان شرکت حاکمیتی آماده همکاری با این آزمایشگاه ها در زمینه نظارت و ارایه دوره های آموزشی است.
وی یادآوری کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک منطقه شمال غرب کشور واقع در آذربایجان شرقی نسبت به استان های دیگر مجهزترین آزمایشگاه بوده و برخی از امکانات آن بیشتر از تهران است.
انتهای پیام/
کیفیت ساخت و ساز در آذربایجان‌شرقی روبه پیشرفت است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار