مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی خبر داد:

مشترکان زیر 80 کیلو وات مشمول برق رایگان هستند/ ارایه 39 خدمت برق به صورت مجازی/ مراغه پایتخت ماینر آذربایجان شرقی

1399/08/18 - 15:07 - کد خبر: 31436 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی گفت: هر اشتراک خانگی در مناطق عادی که شامل استان ما هم می شود، اگر زیر 100 کیلو وات در چهار ماه گرم تابستان و زیر 80 کیلو وات در سایر ماه ها مصرف داشته باشد معادل برق مصرفی خود پاداش دریافت می کند.

به گزارش نصر، "اکبر فرج نیا" در نشست خبری امروز یکشنبه 18 آبان که با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران استان برگزار شد با اشاره به اهمییت رسانه تاکید کرد: همیشه حضور شما اصحاب رسانه را در کنار خودمان احساس می کنیم و وجود شما باعث شده است تا خدمت رسانی به مردم برای ما آسان تر شود.
وی ادامه داد: وقتی رسانه ای نقص خدمات رسانی ما را منتشر می کند بسیار خوشحال می شویم و این باعث می شود تا هشداری برای ما شود و مشکلات و نواقص خود را برطرف نماییم.
فرج نیا اضافه کرد: از همراهی شما اصحاب رسانه که همیشه در کنار ما بوده اید متشکریم.

طرح تحول دیجیتال از اصلاح الگوی مصرف نشات می گیرد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی با اشاره به طرح هایی که از سال گذشته آغاز شده است افزود: طرح تحول دیجیتال با حذف قبوض کاغذی انجام شد که این موضوع علاوه بر کمک به منابع طبیعی از اصلاح الگوی مصرف نشات می گیرد.
وی ادامه داد: این طرح اگر چه اوایل مشکلاتی را به همراه داشت ولی در ادامه بصورت کاملا صد در صد پیاده سازی شد و اکنون با کمک شما اصحاب رسانه در این طرح موفق هستیم.

انرژی برق انرژی ارزان قیمت نیست
وی در رابطه با موضوع امر به معروف، گفت: برخی از مشترکین ما بد مصرف هستند و برخی مواقع در مصرف برق وقتی امر به معروف انجام می شود مشترک با تندی جواب می دهد که مصرف می کنم و پولش را می دهم!
وی اضافه کرد: در سال 2018 در دنیا 70 میلیارد دلار یارانه مصرفی داده ایم که بعد از کشور ما عربستان سعودی و چین به ترتیب دوم و سوم هستند، در صورتیکه این رقم 15درصد تولید ناخالص ملی است.
وی تاکید کرد: انرژی برق یک انرژی ارزان قیمت نیست و به هیچ وجه ارزان به دست نمی‌آید بلکه اگر آن را به عنوان صنعت در نظر گرفته شود، می‌توان گفت که یک مواد اولیه تبدیل به کالا شده و در اختیار مردم به صورت نرخ یارانه‌ای قرار می‌گیرد.

مصرف مشترکین خانگی 2 برابر میانگین جهانی
وی عنوان کرد: مصرف خانگی مشترکین ما 2 برابر میانگین جهانی است، در دین مبین اسلام و فرهنگ ما  به مصرف متعادل و بهینه تاکید شده است.
فرج نیا افزود: وزارت نیرو در ادامه طرح های قبلی طرح برق امید را طراحی کرده است که اصلاح الگوی مصرف شاه کلید این طرح است.
وی ادامه داد: هر کجا بخواهیم بحث های فرهنگی رایج شود باید از خانواده ها شروع کنیم، چرا که در خانواده موضوع بررسی و تبعات آن دیده می شود و مشترکین خانگی از این نظر نهاد پر اهمیت ما هستند.
پویش سراسری "برق امید"
وی درباره طرح برق امید اظهار داشت: هر اشتراک خانگی در مناطق عادی که شامل استان ما هم می شود، اگر زیر 100 کیلو وات در چهار ماه گرم تابستان و زیر 80 کیلو وات در سایر ماه ها مصرف داشته باشد معادل برق مصرفی خود پاداش دریافت می کند.
وی تصریح کرد: مشتریکن ما به سه قسمت پر مصرف شامل 15 درصد، خوش مصرف 53 درصد و کم مصرف 24 درصد تقسیم بندی می شوند.
وی افزود: در کل کشور 4 میلیون و 400 هراز مشترک در این برنامه قرار داده شده است تا مصرفشان به مصرف بهینه برسد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی گفت: برای مشترکین پرمصرف راه کار ها و دستورالعمل هایی از طرف شرکت ساتبا تهیه و ابلاغ خواهد شد و در بحث انرژی های تجدید پذیر با کمک تسهیلات بانکی برای مشترکین پرمصرف صورت خواهد گرفت.
وی با تاکید بر اینکه در کل سال فقط سه ماه از مورخ ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور با محدودیت انرژی در ساعت مشخص روبه رو هستیم، گفت: در فصل زمستان میزان مصرف نصف شده و حتی از ساعت ۱۲ شب به بعد به یک سوم هم می‌رسد.
وی با اشاره به خدمت رسانی بصورت حضوری اظهار کرد: حذف مراجعات حضوری یکیدیگر از طرح های شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی بود که از اول آذر ماه 39 مورد از خدمات بصورت غیر حضوری انجام خواهد شد.
وی افزود: 28 مورد از خدمات مربوط به مشترکین و 11 مورد در مورد بهره برداری شبکه برق در این طرح غیرحضوری آماده خدمت رسانی خواهد بود.
وی ادامه داد: اکنون مشترکینی که می خواهند برق دریافت نماند دیگرنیازی به مراجعه حضوری نیست و به راحتی می توانند بصورت غیر حضوری درخواست خود را ارسال نمایند.

معرفی اپلیکیشن برق من
فرج نیا با اشاره به بستر خدمت رسانی مجازی گفت: اپلیکیشن "برق من" تمام 39 خدمت را دارد که مشترکین می توانند به راحتی با ورود به این نرم افزار از خدمات شرکت توزیع نیروی برق بهرمند شوند.
وی یادآور شد: اپلیکیشن برق من را می‌توان از کافه بازار یا سایت www.eaedc.ir و www.tavanir.org.ir  تهیه کرد.

تولید ارز دیجیتال در ایران قاچاق است
وی در رابطه با ماینر ها تصریح کرد: پدیده ماینر برای ما مشکلاتی را ایجاد کرده است، تولید ارز دیجیتال از بحث برق به نوعی قاچاق انرژی است زیرا مصرفی به عنوان ارز دیجیتال در ایران نداریم و حتی در برخی کشورها هم ممنوع می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه تولید ارز دیجیتال در ایران قاچاق است، گفت: ماینر یک واقعیت اجتماعی است و نمی‌توان کتمان کرد و البته مصرف هم دارد از این‌رو باید به یک راهکار و قانونمندی آن تلاش کرد.

مراغه پایتخت ماینر استان
فرج نیا با اشاره به اینکه مراغه پایتخت ماینر شده است افزود: جای نگرانی دارد که یک باغبان به جای کشت و برداشت محصول سالانه از ماینر گوشه باغ جهت به دست آوردن پول‌های زیاد استفاده کند.
وی ادامه داد: اخراج کارگر، کاهش محصولات کشاورزی و غیره از جمله تهدیدات ماینر برای کشور می‌باشد.
وی اضافه کرد: تاکنون 5250 ماینر در 60 مورد کشف و ضبط شده است که بیشترین آمار مربوط به مراغه می باشد.
انتهای پیام/
مشترکان زیر 80 کیلو وات مشمول برق رایگان هستند/ ارایه 39 خدمت برق به صورت مجازی/ مراغه پایتخت ماینر آذربایجان شرقی محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار