مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی:

بازسازی دو هزار و 965 واحد مناطق زلزله زده میانه و سراب تمام شد

1399/08/18 - 10:38 - کد خبر: 31395 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: عملیات ساختمانی ۲ هزار و ۹۶۵ واحد مسکونی و دامی مناطق زلزله زده میانه و سراب تمام شد.

به گزارش نصر، حافظ باباپور، روز یکشنبه در گفت و گویی با اشاره به سالگرد زمین لرزه ۵.۹ ریشتری شهرستان‌های میانه و سراب افزود: زلزله زدگان تا حدودی سامان گرفته اند اما تعدادی از آنان به علل مختلف از جمله گرانی مصالح، هنوز سرپناه خود و دام هایشان را به سرانجام نرسانده اند.
وی با بیان اینکه در این زلزله ۶ هزار و ۵۵۲ واحد مسکونی خسارت دیده بود، اظهار داشت: در این حادثه یک هزار و ۷۹۷ واحد شهری و ۴ هزار و ۷۵۵ واحد روستایی آسیب دیده بود.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت ۳ هزار واحد احداث و ۳ هزار و ۵۵۲ واحد شهری و روستایی تعمیر شده و ۱۱ هزار و ۵۸۴ واحد برای دریافت تسهیلات احداث واحدهای دامی و معیشتی به بانکهای عامل معرفی شده است.
باباپور، با بیان اینکه در این مدت ۳ هزار و ۸۷۱ واحد مسکونی و دامی آواربرداری و ۴ هزار و ۲۷۲ واحد مسکونی و دامی پی کنی شده است، ادامه داد: برای ۴ هزار و ۱۷۶ واحد فنداسیون، ۴ هزار و ۴۸ واحد اسکلت و برای ۳ هزار و ۸۳۶ واحد مسکونی و دامی سقف اجرا شده است.
وی با تاکید بر اینکه بازسازی مناطق زلزله زده در میانه و سراب به شیوه نوین انجام شد، یادآوری کرد: مدیریت سریع و صحیح و اعطای وام‌های بلاعوض بعد از چند روز از وقوع زلزله منجر شد تا همه موضوعات به خوبی پیش رود. 
باباپور، افزود: با توجه به فرارسیدن سرمای پاییز و زمستان و شرایط کرونایی کنونی، با تلاش مردم مناطق زلزله زده و حمایت بانک ها و دستگاه های دولتی کار بازسازی بقیه واحدهای آسیب دیده نیز انجام می شود.
 به گزارش ایرنا، زلزله ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان سال ۱۳۹۸ آذربایجان شرقی با کانون ترک میانه موجب جان باختن ۵ تن و خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به بیش از ۶ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در شهرستان های سراب و میانه شد.
انتهای پیام/
بازسازی دو هزار و 965 واحد مناطق زلزله زده میانه و سراب تمام شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار