استاندار اردبیل؛

قلعه کهنه مشگین‌شهر پارک موزه می‌شود

1399/08/18 - 11:25 - کد خبر: 31391 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل گفت: سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با تبدیل مجموعه تاریخی قلعه کهنه مشگین‌شهر به عنوان دومین بنای خشتی کشور به پارک موزه موافقت کرد.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو روز شنبه در آیین آغاز احداث نخستین پارک موزه استان اردبیل در شهرستان مشگین‌شهر اظهارداشت: امسال ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات بازآفرینی شهری برای این منظور در نظر گرفته شده است.
وی افزود: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی و شهرداری مشگین‌شهر عهده‌دار اجرای این طرح  مهم شده‌اند.
بهنامجو گفت: با راه‌اندازی این پارک موزه و ایجاد مرکز پژوهش‌های تاریخی فرصت تبیین هویت تاریخی منطقه و زمینه مطالعه سایر آثار تاریخی نیز تسهیل خواهد شد.
وی تشریح کرد: قرار گرفتن این اثر نفیس تاریخی در قلب مشگین‌شهر و تبدیل آن به پارک موزه در جلب و جذب گردشگران داخلی و خارجی بسیار موثر خواهد بود.  
 قلعه کهنه مشگین‌شهر  با شماره ۶۱۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و بر اساس سنگ نوشته موجود تاریخ احداث این بنای تاریخی مربوط به زمان شاپور دوم ساسانی می‌باشد.
 
 
این قلعه توسط نرسه هرمزد فرمانروای ساسانی منطقه در مدت ۶ سال ساخته شده است.
کهنه قلعه مشگین‌شهر روی بلندی مشرف به دره خیاوچایی در زمینی به مساحت تقریبی سه هکتار احداث شده است، این قلعه تا زمان پهلوی اول به عنوان پادگان نظامی مورد استفاده بوده است.
انتهای پیام/
قلعه کهنه مشگین‌شهر پارک موزه می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار