رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای؛

۱۸۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور تحصیل می‌کنند

1399/08/18 - 10:32 - کد خبر: 31388 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: این دانشگاه ۱۷۶ آموزشکده و دانشگاه در کشور دارد که ۱۸۰ هزار دانشجو در این مراکز مشغول تحصیل هستند.

به گزارش ایرنا، ابراهیم صالحی عمران روز یکشنبه در دیدار با استاندار اردبیل با بیان اینکه دوره‌های مختلف کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه دایر است، تعداد رشته‌های کاردانی این دانشگاه را ۹۰ مورد و رشته‌های کارشناسی را  ۶۰ مورد عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه هدف عمده دایر کردن این رشته‌ها تربیت نیروهای متخصص، کارآفرین و ماهر برای ورود به بازار پس از فارغ‌التحصیلی است، افزود: این دانشگاه دنبال تربیت نیروی پشت میز نشین نبوده و تلاش می‌شود با تربیت نیروهای ماهر و متخصص زمینه خوداشتغالی برای جوانان فراهم شود.
وی اظهارداشت: امسال ۱۲۰ هزار ظرفیت در این دانشگاه ایجاد شده و ۸۰ هزار نفر به آن هدایت شده است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: در سال جاری میزان استقبال از رشته‌های کاردانی این دانشگاه ۱۰ درصد افزایش یافته و انتظار می‌رود این استقبال بیش از پیش باشد.
وی همچنین با اشاره به فعالیت سه آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران و دختران در اردبیل و مرکز خلخال گفت: ۲ هزار و ۲۰۰  دانشجو در رشته‌های متعدد کاربردی در این مراکز مشغول تحصیل هستند.
صالحی عمران افزود: این دانشگاه تلاش می‌کند رابطه بین آموزش و بازار کار را بیشتر کرده و با انعقاد تفاهم نامه‌هایی با دستگاه‌های اداری و آموزشی در راستای تجهیز دانشگاه‌ها و توسعه رشته‌ها در استان گام بردارد.
استاندار اردبیل هم در این نشست با اشاره به رشد صنعت در استان گفت: با  احداث و در حال ساخت بودن واحدهای صنعتی در استان در آینده نزدیک نیاز به توسعه رشته‌های کاربردی دانشگاهی بیشتر شده و لازم است در داخل استان برنامه‌ریزی‌ها در این خصوص گسترش می‌یابد.
اکبر بهنامجو توسعه رشته‌های دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای را از جمله الزامات تربیت نیروهای ماهر برشمرد و اضافه کرد: در این خصوص لازم است هماهنگی‌های لازم با واحدهای بزرگ صنعتی استان برای ارائه مهارت‌های عملی به دانشجویان این دانشگاه انجام شود.
استاندار اردبیل تجهیز ساختمان‌های آموزشی و کارگاه‌های مراکز فنی و حرفه‌ای استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: همکاری‌های لازم در راستای تجهیز و توسعه این دانشگاه‌ها در اردبیل انجام می‌شود.
انتهای پیام/
۱۸۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور تحصیل می‌کنند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار