رئیس روابط عمومی وزارت فرهنگ خبر داد:

از سرگیری فعالیت‌های فرهنگی و هنری از ۲۰ آبان

1399/08/17 - 20:27 - کد خبر: 31367 نسخه چاپی

نصر: رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از رفع محدودیت‌ فعالیت‌های فرهنگی و هنری و بازگشایی سالن‌های سینما و تئاتر خبر داد و گفت: این فعالیت‌ها از ۲۰ آبان ماه جاری تا ساعت ۱۸ هرروز مجاز خواهند بود.

به گزارش نصر، در پی مصوبه شنبه (۱۷ آبان‌ماه) ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر ممنوعیت فعالیت مشاغل ۲، ۳ و ۴ از ساعت ۱۸ هر روز تا صبح روز بعد از ۲۰ آبان، همایون امیرزاده گفت: جزئیات ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه‌های اعلام شده به این معناست که فعالیت‌های فرهنگی و هنری که در زمره مشاغل گروه‌های سه و چهار قرار می‌گرفتند از این پس با مصوبه جدید امکان فعالیت دارند.
وی افزود: در حال حاضر فعالیت‌های فرهنگی و سالن‌های سینما و تئاتر می‌توانند براساس این مصوبه تا ساعت ۱۸ فعالیت کنند چون قرار براین نیست که مثلا قهوه‌خانه‌ها باز باشند ولی سینما بسته باشد. ضمن اینکه وزیر بهداشت هم اخیرا اعلام کرد که پروژه‌های تصویری فعالیت خود را انجام دهند.
امیرزاده در پایان گفت: بنابراین از تاریخ درج شده در مصوبه امروز ستاد ملی کرونا، یعنی (۲۰ آبان) فعالیت‌های فرهنگی و هنری و سالن‌های سینما و تئاتر پس از یک وقفه طولانی از سر گرفته می‌شود، زیرا شامل رفع محدودیت‌ها شده‌اند.
به گزارش ایرنا، مشاغل گروه دوم شامل پاساژها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیرمواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی می‌شوند.
مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی می‌شوند.
گروه چهارم نیز شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی هستند.
انتهای پیام/
از سرگیری فعالیت‌های فرهنگی و هنری از ۲۰ آبان خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار