ناسا یک زن را برای اولین بار به ماه می‌فرستد

1399/08/17 - 16:31 - کد خبر: 31359 نسخه چاپی

نصر: در حالی که ناسا آماده می‌شود تا «آرتمیس»، برنامه اکتشافی خود در ماه را برای مخاطبان جهانی به نمایش بگذارد، به دنبال همکارانی از صنعت سرگرمی است.

به گزارش نصر، ناسا به دنبال شرکای هالیوود است تا با استفاده از فناوری پیشرفته، مأموریت های آرتمیس به ماه را برای بینندگان پخش کند.
«جیم برایدنستاین» مدیر ناسا می گوید: ما می خواهیم هیبت آپولو را برای نسل جدید به نمایش بگذاریم.
این آژانس اطلاعیه به عنوان پیشنهاد برای مشارکت استودیوها، تلویزیون‌ها و سازمان‌های دیگر که دارای فن‌آوری‌های پیشرفته مانند دوربین‌ها برای تقویت تصاویر ناسا هستند، منتشر کرد.
«جیم برایدنستاین» مدیر ناسا گفت: ما به دنبال شرکایی هستیم که از فن‌آوری‌های پیشرفته، امکانات تصویربرداری و رویکردهایی فراتر از پوشش استاندارد ما در تلویزیون ناسا بهره ببریم. ما می خواهیم هیبت «آپولو» را برای نسل جدید یعنی نسل «آرتمیس» به تصویر بکشیم. درست همانطور که ۵۰ سال پیش مردم به تلویزیون چسبیدند و فضانوردان اولین قدم‌ها را روی ماه برداشتند، ما می‌خواهیم مردم را در این دوره جدید اکتشافات فضایی در ماه با خود همراه کنیم. این اکتشاف سفر به دور ماه با حضور فضانوردان در مأموریت «آرتمیس ۲» با همراهی مردم در سال ۲۰۲۳ انجام ‌خواهد شد.
فضاپیماها به طور معمول برای پشتیبانی فنی و عملیاتی به دوربین‌های ناسا مجهز هستند و تصاویر این دوربین‌ها معمولاً برای تکمیل پوشش مأموریت در تلویزیون ناسا استفاده می‌شود. هالیوود البته در تلاشهای ناسا برای ارسال تصاویر از فضا نقش داشته است.
به عنوان مثال دوربین‌های «IMAX»(آی مکس)، دوربین‌های قرمز و سیستم‌های واقعیت مجازی در ایستگاه فضایی بین‌المللی مورد استفاده قرار گرفته‌اند و سینماگران، فضانوردان را در مورد نحوه استفاده از این تجهیزات برای خلق تصاویر جذاب آموزش داده‌اند.
مأموریت «آرتمیس ۱» ناسا به عنوان یک پرواز آزمایشی بدون سرنشین برنامه ریزی شده که فضاپیمای «اوریون»(Orion) را برای گردش در مدار ماه و بازگشت به زمین پرتاب می‌کند.
در ماموریت «آرتمیس ۲»، فضاپیمای «اوریون» فضانوردان را به دور و  پشت ماه می‌برد و «آرتمیس ۳» نیز قصد دارد اولین زن، و مرد بعدی را روی سطح ماه فرود بیاورد و تصاویر به صورت زنده در زمین برای بیننده‌ها پخش شود.
انتهای پیام/
ناسا یک زن را برای اولین بار به ماه می‌فرستد خبرگزاری تسنیم


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار