مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌ شرقی؛

تمرین آمادگی زمستانی در فرودگاه تبریز اجرا شد

1399/08/17 - 16:00 - کد خبر: 31355 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌ شرقی گفت: ارگان های مسئول در برقراری ایمنی پروازها در فرودگاه شهید مدنی تبریز اقدام به انجام تمرین سالانه زمستانی در آستانه فرا رسیدن فصل بارندگی و سرما کردند و این تمرین با حضور تمام نیروهای فرودگاه، آتش‌نشانی و هدایت زمینی با بکارگیری همه امکانات موجود انجام شد.

به گزارش نصر، رامین آذری، روز شنبه در گفت و گویی  اظهار داشت: تمرین امروز با تجهیزات کامل شامل چهار دستگاه خودروی برف روبی، ۲ دستگاه  فرچه، ۲ دستگاه برف خور، یک دستگاه مایع پاش، یک دستگاه  اوره پاش و خودروهای ناظر از ابتدای باند تا انتهای آن و با آرایش مخصوص اجرا شد.
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: این تمرین به منظور افزایش آمادگی و هماهنگی بیشتر نیروهای عملیاتی و خدماتی در مواجهه با برف و یخبندان برگزار شد.
آذری، ادامه داد: در این تمرین که شرکت های هواپیمایی و هندلینگ کننده ها در فرودگاه تبریز حضور داشتند، آخرین هماهنگی ها، بازدیدها و نظارت های لازم برای آمادگی تجهیزات زمستانی فرودگاه تبریز انجام شد.
 فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمال غرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و  بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و به صورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای  هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.
 
 
پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می شد.
انتهای پیام/
تمرین آمادگی زمستانی در فرودگاه تبریز اجرا شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار