گزارش/

حلقه بسکتبال را شکستم جذب این ورزش شدم

1398/07/04 - 14:46 - کد خبر: 3133 نسخه چاپی

نصر: بسکتبال رشته آسان و سهلی نیست و بی شک این که می گویند رشته فوق به عنوان یک ورزش دانشگاهی شناخته می شود از همین جهت است که نخبه ها در این ورزش می توانند موفق شوند.

به گزارش نصر، یکی از استعدادهایی که در این رشته توانسته به عنوان بازیکن غالباً ملی پوش معرفی و فعالیت کند ناهیده اسدی می باشد. ورزشکاری که سابقه حضور در بازی های آسیایی بسکتبال سه نفره را دارد و البته این روزها بار دیگر به عنوان یکی از بازیکنان تیم ملی قرار است به مسابقات برون مرزی اعزام شود ، او متولد 1375 در تبریز است.

با این ورزشکار شاخص و با آتیه گپ و گفتی را داشتیم که در پی می آید.

 

برای اهالی بسکتبال آذربایجان شرقی چهره شناخته شده ای هستید به خصوص آن که در بین بانوان بسکتبالی یک فرد شاخص محسوب می شوید . چطور شد که شما بسکتبال را به عنوان رشته ورزشی خود انتخاب کردید؟

من در دوره کودکی شیطنت های خاصی داشتم و همین شیطنت بود که موجب کشیده شدنم به بسکتبال شد و در دوره ابتدایی در مدرسه مادر شکیبا زیر نظر لیلا محمدپور این ورزش را آغاز کردم.

 

چه شیطنتی موجب این پیوند و علاقه شد که امروز انتخاب اول ، دوم و سوم شما بسکتبال است؟

باورش سخت است اما من در آن سن و سال کم و قدی کوتاه حلقه تخته سبد بسکتبال مدرسه را شکستم و همین کار من باعث شد تا استعداد و علاقه پنهانم به این رشته توسط معلم ورزش کشف شده و من را یکراست برای آموزش این ورزش انتخاب و راهنمایی کنند.

 

اولین اردوی تیم ملی را کی تجربه کردی؟

چند سال پیش بود که در رده سنی نوجوانان توانستم توانایی هایم را به نمایش گذاشته و اولین بار به اردوی تیم ملی نوجوانان دختر دعوت شوم ، همان سال در این رده سنی مسابقات چند جانبه ای برگزار شد که عنوان سوم را به همراه تیم ملی ایران بدست آوردم و بعد از آن هر سال به اردوهای تیم ملی در رده سنی دعوت شده و بعد از رفتن به رده سنی جوانان در آن رده نیز دعوت شدم .

 

چطور شد سر از اردوی تیم ملی سه در سه در آوردی؟

این رشته در ایران و جهان نوپا می باشد و من با توجه به قدرت بدنی که دارم توانستم در این رشته به اردوی تیم ملی دعوت شده و بعد از حضور در بازی های آسیایی اندونزی حالا به عنوان کاپیتان تیم ملی و یکی از بازیکنان اصلی در مسابقات جهانی چین باید به میدان بروم.

 

چه زمانی این رقابت ها برگزار خواهد شد؟

من فردا عازم تهران هستم تا در اردوی تیم ملی حضور یابم و قرار است اعزام به صورت متصل از همین اردو صورت گیرد و ما دوشنبه هشتم مهر ماه عازم چین خواهیم شد تا در مسابقات جهانی این رشته شرکت کنیم.

 

 چه تیم هایی هم گروه شما هستند؟

در گروه سختی قرار داریم و با تیم های آلمان – رومانی – اوگاندا و مغولستان رقابت خواهیم کرد.

 

پیش بینی شما از نتایج چیست ، آیا می توانیم از گروه صعود کنیم؟

این موضوع قابل پیش بینی نیست و بالطبع در ورزشی که هنوز شناخته شده نیست نمی توان رقیبان اصلی و مدعیان را شناسایی کرد لذا از این رهگذر پیش بینی صعود به عنوان یکی از دو تیم راه یافته به دور بعدی کار سختی است.

 

یعنی قابلیت شکست دادن تیم های مغولستان و اوگاندا را نداریم تا با یک پیروزی دیگر در برابر رومانی صعود کنیم؟

اتفاقاً بخش غیرقابل پیش بینی همین جاست که تیم های فیزیکی در این ورزش کیفیت و شرایط خوبی را از خود به نمایش می گذارند و بالطبع در این وضعیت تیم های مورد اشاره شما ( اوگاندا – مغولستان ) شرایط بهتری نسبت به سه تیم دیگر دارند.

 

در چه پستی بازی می کنید؟

پست تخصصی من پوینت دو بر یک می باشد اما بسته به شرایط بازی و نظر کادر فنی در شوتینگ گارد نیز کار می کنم.

 

و سخن پایانی؟

از همه مربیانم از ابتدا تا به امروز تقدیر می کنم که راه پیشرفت من را هموار نمودند، از مسولان هیات استان و همچنین دست پدر و مادرم را می بوسم و از آنها تشکر ویژه ای را دارم؛ تشکری به اندازه تمامی سال های زندگی ام.

انتهای پیام/

حلقه بسکتبال را شکستم جذب این ورزش شدم نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار