سی.ان.ان:

تبلیغات ضدایرانی باعث شکاف در دولت آمریکا شده است

1397/12/05 - 17:40 - کد خبر: 312 نسخه چاپی

نصر: شبکه سی.ان.ان گزارش داد اقدامات ضدایرانی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در شبکه های اجتماعی دیپلمات های آمریکایی را دچار اختلاف و انشقاق کرده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سی.ان.ان با اشاره به اینکه استفاده از پلتفرم های دیجیتال تبدیل به یکی از ویژگی های دولت ترامپ در قبال ایران شده است، افزود ماه نوامبر گذشته وقتی ترامپ با انتشار پوستری در توئیتر اعلام کرد که «تحریم ها می آیند» اقدام وی باعث تعجب شد.

این کار پیشنهاد گماشته های سیاسی وی در وزارت خارجه آمریکا بود اما بسیاری از دیپلمات ها ناراضی و متعجب شدند. لفاظی های ضدایرانی موجب دودستگی در وزارت خارجه شده است. مقام های سیاسی می خواهند این اقدام ادامه پیدا کند اما دیپلمات ها می گویند که این راهبرد اثر معکوس دارد و «بی فایده» است.

مقام های سیاسی در وزارت خارجه آمریکا ادعا می کردند که این نمایش جلب توجه خواهد کرد. دیپلمات ها با این کار مخالفت کرده و معتقد بودند که این کار از «جدیت» سیاست های دولت در قبال ایران می کاهد. یک دیپلمات گفت که پوستر تاج و تخت «احمقانه تر از هر چیزی» بود. با این حال، کارمندان سیاسی آن را به کاخ سفید فرستادند زیرا شاید رئیس جمهوری از آن استفاده کند. این پوستر بیانگر شکافی عمیق میان دیپلمات های وزارت خارجه و گماشته های سیاسی ترامپ در رابطه با ایران است.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در رابطه با ایران کار کرده است، در خصوص این پوستر گفت: «من آن را موثر نمی دانم... به نظر می رسد که هدف این کار، مخاطبان داخلی است.» یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این انتقاد به سی.ان.ان گفت: راهبرد رسانه ای وزارت خارجه در قبال ایران از راهبرد کلی دولت ترامپ که همانا اعمال فشار حداکثری بر ایران است، پشتیبانی می کند.
سی.ان.ان اقدام هفته گذشته «برایان هوک » رییس گروه موسوم به اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا را مثال زد که در یک اقدام نمایشی و تبلیغاتی با حضور مقابل ساختمان سفارت سابق ایران در واشنگتن باردیگر اظهارات و مواضع ضدایرانی کاخ سفید را تکرار کرد.
یکی دیگر از تبلیغات ضدایرانی که سی.ان.ان به آن پرداخت هشتگی بود که پیش از نشست اخیر در ورشو در شبکه های اجتماعی منتشر شد. «جف گلدبرگ» یکی از فعالان حوزه شبکه های اجتماعی به این جمعبندی رسیده که این هشتگ عمدتا توسط ربات ها منتشر شد.
به گزارش سی.ان.ان، راهبرد دیجیتالی کاخ سفید در مورد ایران شهروندان کشورهای متحد آمریکا را سردرگم کرده است. دولت آمریکا از فیسبوک برای انتشار تبلیغات ضدایرانی استفاده کرده که با مشی سابق وزارت خارجه آمریکا در استفاده از این پلتفرم تفاوت دارد.
دولت آمریکا ماه نوامبر در صفحات فیسبوکی سفارتخانه های خود به ویژه در خاورمیانه پیام هایی در مورد تحریم ایران منتشر کرد. آمریکا غالبا از این صفحات برای تبلیغ و جلب توجه به برنامه های آموزشی و فرهنگی این کشور استفاده می کرد، نه تشریح تحریم های ضدایرانی. این پُست ها موجب خشم دیپلمات ها شد. حتی حساب های شخصی مقام های سیاسی در شبکه های اجتماعی نیز بسیاری از دیپلمات های را ناراضی کرده است.
«جان کربی» سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما که اینک تحلیلگر شبکه سی.ان.ان است، گفت که استفاده از شبکه های اجتماعی برای انتشار چنین اظهارات و مواضعی دیپلماسی را «کم ارزش می کند.» او با بیان اینکه در دوره اوباما چنین مسائلی قابل قبول نبود، افزود: اگر من چنین چیزهایی منتشر می کردم، جان کری وزیر وقت خارجه – به درستی - عصبانی می شد و حتی شاید اخراج می شدم.

انتهای پیام/

تبلیغات ضدایرانی باعث شکاف در دولت آمریکا شده است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار