استاندار آذربایجان شرقی؛

بخش معدن مغفول مانده است

1398/07/03 - 17:58 - کد خبر: 3108 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که یک درصد معادن مس دنیا در کشور ما واقع شده است، گفت: بخش معدن بسیار مغفول مانده و سرمایه گذاری کافی در این بخش انجام نشده است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، محمدرضا پورمحمدی در بازدید از  مجتمع مس آذربایجان (سونگون)، اظهار کرد: اتفاقات مهمی در بخش معدن استان رخ داده است؛ امیدواریم این نهضتی که شروع شده با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی گفت: آذربایجان شرقی علی رغم وجود چنین پتانسیل‌ها و ذخایر معدنی مهاجرت پذیر ترین استان کشور است؛ حتی افراد تحصیل کرده نیز مهاجرت می‌کنند که این امر ناشی از مدیریت ناکارآمد است.

پورمحمدی افزود: براساس قانون برنامه ششم، تمام حساب‌های صنایع و معادن عمده باید در استان بچرخد و بنده بسیار خرسندم که حساب‌ها و تجهیزات مس سونگون به استان انتقال یافته است.

همچنین در ادامه این جلسه مدیرعامل مجتمع مس آذربایجان (سونگون)، اظهار کرد: ما مدعی هستیم که بزرگترین معدن مس ایران سونگون است و نیاز است در این رابطه سرمایه‌گذاری و توجه زیادی انجام گیرد.

رضا شریفی ادامه داد: ذخیره زمین شناسی این معدن ۱.۲ میلیارد تومان با عیار ۰٫۵۸ درصد مس بوده و همچنین ذخیره قابل استخراج ۸۷۹ میلیون تن با عیار ۰٫۵۴ درصد مس است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح‌های توسعه معدن ذخیره قابل استخراج در وهله اول به ۱.۷۵ میلیارد تن با عیار ۰٫۵۴ درصد و در وهله دوم با تکمیل اکتشافات به دو میلیارد تن خواهد رسید.

انتهای پیام/

بخش معدن مغفول مانده است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار