فرماندار اهر؛

تشکیل پایگاه ملی در باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری کلید خورد

1398/07/03 - 13:37 - کد خبر: 3066 نسخه چاپی

نصر: فرماندار اهر از تشکیل پایگاه ملی بقعه (باغ مزار) شیخ شهاب الدین و تمهید مقدمات لازم برای تشکیل هیات امنا برای این مجموعه ارزشمند تاریخی خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، زاهد محمودی امروز در گفت‌وگویی در اهر اظهار داشت: برای پیگیری مطالبات مردمی  در خصوص ارتقاء جایگاه  این اثر مهم  و شاخص تاریخی منطقه ارسباران جلسات  متعددی برای توسعه حریم بقعه و آزاد سازی زمین و احداثات قبلی انجام  شده تحت تصرف ادارات  در محوطه بقعه بتوانیم در آزادسازی آنها با مشارکت ادارات  اقدام عملی کنیم.

وی افزود: اخیرا نیز در راستای تحقق این امر جلسه‌ای در محل  دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، نماینده مردم اهر و هریس و جمعی از مسوولان شهرستان تشکیل دادیم که انصافا همکاری و همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی  استان در پیشقدمی پیرامون  آزادسازی  حریم بقعه که ساختمان  ستادی شبکه بهداشت و درمان اهر نیز در این محوطه قرار دارد در خور تقدیر است.

محمودی ارتقاء بقعه و باغ مزار شیخ شهاب الدین به پایگاه  ملی شیخ شهاب‌الدین  اهری اقدامی مبارک و در خور تحسین از سوی مسوولان دست‌اندرکار ذکر کرد و گفت: در صورت موافقت و اخذ مجوز برای  این امر شاهد گشایش  ردیف اعتباری و اختصاص  بودجه سالانه برای  تقویت و توسعه این مجموع و اثر ارزشمند تاریخی خواهیم بود.

وی از موافقت اداره‌کل میراث فرهنگی استان برای معرفی هیات امنا متشکل از افراد حقیقی، حقوقی و افراد متخصص و صاحب‌نظر و صدور احکام لازم از سوی وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خبر داد  و افزود: با عملیاتی شدن  این امر زمینه تسهیل برای فعالیت و پیگیری امور اداری و اجرایی فراهم می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر اظهار امیدواری کرد که با احساس مسوولیت جمعی، همکاری و همراهی همه ادارات و مردم بتوانیم گام‌های عملی در شناساندن این اثر ملی و زمینه‌سازی برای ثبت جهانی  آن برداریم.

انتهای پیام/

تشکیل پایگاه ملی در باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری کلید خورد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار