رئیس پارک علم وفناوری استان اردبیل؛

۳۸۰ تیم در حوزه فناوری های جدید فعالیت می کنند

1398/07/03 - 12:57 - کد خبر: 3061 نسخه چاپی

نصر: رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: 380 تیم در حوزه فناوری‌های جدید در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که از این بین تنها 27 شرکت دانش بنیان فعال هستند.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، حبیب ابراهیم‌پور در نشست مشترک کارآفرینان و صاحبان صنایع در اردبیل اظهار کرد: به رغم افت تحولات در حوزه صنعت در سال‌های گذشته ما روند روبه رشدی را در این حوزه در سال‌های اخیر شاهد هستیم، به طوری که در فعال شدن صنایع راکد و راه‌اندازی آنها اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه فناوری‌های جدید به ویژه بخش کشاورزی، پزشکی، صنعت ساختمان، مکانیک و ... فعالیت‌های خوب و گسترده‌ای را شاهد هستیم به طوری که با ارائه ایده‌های جدید بیش از 240 واحد فناور در پارک علم و فناوری استان اردبیل فعالیت دارند.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل ادامه داد: در کنار استقرار این واحدهای فناور در پارک در خود دانشگاه‌های استان نیز 80 واحد فعالیت می‌کنند که در مجموع 320 واحد با همکاری 380 تیم در حوزه فناوری‌های جدید فعالیتشان را انجام می‌دهند.
ابراهیم‌پور به تولیدات ارزشمند این واحدها به ویژه در حوزه صنعت خودرو و تجهیزات مدرن آن اشاره کرد و افزود: در بخش پنل‌های خورشیدی 27 شرکت فعالیت می‌کنند که با گذر از تولید آزمایشگاهی تولید انبوه و در نهایت تجاری‌سازی آنها مدنظر است.
وی از پارک به عنوان حلقه واسط دانشگاه و صنعتگران یاد کرد و گفت: ما در پارک تلاش می‌کنیم تا با حمایت از هسته‌ها، تیم‌ها و واحدهای فناور زمینه حضور آنها را در شهرک‌ها با تولید نهایی محصول فراهم کنیم تا در حقیقت پارک بتواند به رسالت خود در حوزه رسیدگی به فناوری‌های جدید کمک کند.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل بهره‌مندی این واحدها و شرکت‌های دانش بنیان را از مزایای مشابه منطقه آزاد تجاری یادآور شد و اظهار کرد: در کنار بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی و گمرکی زمینه برای صادرات این شرکت‌ها فراهم است و به تناسب تولید محصولات جدید امکان توان‌افزایی آنها مهیا شده است.
ابراهیم‌پور خاطرنشان کرد: در نیمه اول امسال ما سعی کردیم تا ظرفیت فعالیت این مجموعه‌ها را تا پنج برابر افزایش دهیم به طوری که با راه‌اندازی کارخانه نوآوری سعی بر کمک و همراهی فعالان این بخش است.
وی اشتغال 800 نفر را در این حوزه یادآور شد و بیان کرد: ما از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین معاونت علم و فناوری رئیس جمهور تسهیلات کم بهره و مناسبی را در اختیار فعالان این بخش قرار دادیم تا بستر و زمینه حرکت حمایتی بیشتر مهیا شود.
انتهای پیام/

۳۸۰ تیم در حوزه فناوری های جدید فعالیت می کنند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار