خبر/

سرما و بارش‌های پاییزی در راه اردبیل است

1399/08/15 - 22:05 - کد خبر: 30261 نسخه چاپی

نصر: سلسله بارش‌های پاییزی قابل توجه همراه با کاهش محسوس دما از عصر جمعه در پهنه گسترده‌ای از استان اردبیل آغاز می‌شود.

به گزارش نصر، این بارش‌ها ابتدا به شکل رگبار باران انتظار می‌رود اما از اواخر شنبه با نفوذ هوای سرد عرض‌های شمالی ملایمتر شده و در مناطق سردسیر و بلندی‌های استان اردبیل به شکل مخلوطی از برف و باران خواهد بود.
شدت بارندگی از روز شنبه تا عصر یکشنبه پیش‌بینی شده که می‌تواند در بعضی نقاط مستعد سبب جاری شدن روان آبهای سطحی شود.  
در مجموع ساکنان پهنه گسترده‌ای از استان اردبیل هفته سرد و پربارشی را در پیش خواهند داشت و انتظار می‌رود نقاط سردسیر  و مرتفع منطقه در مقاطعی براثر ریزش برف سپیدپوش شوند.
اداره کل مدیریت بحران استانداری اردبیل با استناد به اطلاعیه هشدار سطح زرد هواشناسی مبنی بر آغاز بارش‌ها و کاهش دما از عصر جمعه تا روز دوشنبه از ساکنان این نقاط خواسته است موارد احتیاط و ایمنی را رعایت کنند.
عدم قرارگیری در فضاهای باز و در بستر و حواشی رودخانه‌ها و مسیل ها ، کنترل دمای مکان‌های حساس به سرما و احتیاط هنگام رانندگی در جاده‌های خیس و یا برف و یخبندان منطقه ازجمله این موارد هستند.
در شامگاه پنجشنبه آسمان اردبیل ابری و مه‌آلود و دمای هوا 10 درجه سانتیگراد بالای صفر است.     
اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی‌؛ هوای بسیار متغیر دارد. در سال های معمول امکان بارش برف و استقرار هوای سرد در منطقه از ابتدای آبان ماه هست.
باوجود آنکه ساکنان اردبیل از اواخر مرداد ماه تاکنون با هوای خنک و اغلب سرد مواجه بوده‌اند ولی طی این بازه و به خصوص نیمه اول آبان از بارش چشمگیر خبری نبوده که این موضوع باعث نگرانی روستاییان و کشاورزان منطقه شده است.  
انتهای پیام/
سرما و بارش‌های پاییزی در راه اردبیل است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار