مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

تایید درخواست ۷۷۰۴ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان‌شرقی

1399/08/15 - 19:22 - کد خبر: 30253 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: درخواست هفت هزار و ۷۰۴ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در استان تایید نهایی شد.

به گزارش نصر، ابوالقاسم سلطانی در این خصوص اظهار کرد: ۵۴ هزار و ۱۴۸ نفر در استان متقاضی استفاده از مزایای طرح اقدام ملی مسکن بودند که از این تعداد درخواست ۲۵ هزار و ۲۵۴ متقاضی حایز شرایط، بررسی شد.

وی اضافه کرد: از بین متقاضیان تایید نهایی شده، هفت هزار و ۴۷۲ متقاضی در بانک‌های عامل حساب افتتاح کرده و 3922 نفر نیز وجه مورد نظر در زمان عقدقرارداد برای دریافت مسکن ملی را واریز کرده‌اند.

وی، مجموع مبلغ آورده متقاضیان این طرح در استان را یک هزار و ۵۴۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از مجموع متقاضیان تایید نهایی شده، ۲۳۰۱ نفر در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر، ۹۸۸ نفر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و ۴۴۱۵ نفر در شهر جدید سهند هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: برای اجرای این طرح ۲۵۹۱ واحد مسکن ملی در استان تخصیص یافته که شامل ۸۹۳ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۳۲۴ واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و یک هزار و ۳۷۴ واحد نیز در شهر جدید سهند است.

وی با بیان این‌که سیاست دولت جلوگیری از رشد بیشتر کلانشهرها و توجه بر بازآفرینی و ارتقای کیفی شهری است، افزود: تبریز، فاقد زمین برای اجرای این طرح بود، ولی برای پاسخگویی به نیاز متقاضیان، بخشی از آن از طریق تغییر کاربری آموزشی و ۱۶۰ هکتار نیز از طریق اضافه شدن به محدوده شهری تامین شد.

وی با بیان این‌که سهیمه آذربایجان شرقی از اجرای این طرح احداث بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی است، گفت: از این تعداد حدود ۱۷ هزار واحد در شهر جدید سهند ، ۷۲۰۰ واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۶۰۰۰ واحد نیز در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شامل تبریز، مراغه، مرند، اهر و میانه احداث می‌شود.

به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان، سلطانی افزود: در تبریز بیش از ۷۷۰۰ واحد مسکونی از محل بازآفرینی شهری و جابجایی سکونتگاه‌های غیر رسمی و بقیه از محل طرح اقدام ملی زمین اجرا می‌شود.
انتهای پیام/
تایید درخواست ۷۷۰۴ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار