معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان؛

۵۴۵۵ طرح مکانیزاسیون کشاورزی به بانک‌های آذربایجان‌شرقی معرفی شد

1399/08/15 - 14:12 - کد خبر: 30236 نسخه چاپی

نصر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد پنج هزار و ۴۵۵ عنوان طرح برای ارتقای مکانیزاسیون این بخش به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گزارش نصر، محسن قهرمان نژاد روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: این تعداد طرح در مدت سپری شده امسال، از محل تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون، با اعتبار چهزار و ۱۳۸ میلیارد و ۵۲۴ میلیون ریال برای خرید ماشین آلات و ادوات دنباله بند در زیر بخش های زراعت، باغبانی، دام، طیور و شیلات جهت استفاده از تسهیلات بانکی به بانک کشاورزی استان معرفی شدند.
وی اظهار کرد: از این طرح ها تاکنون تعداد ۵۱۵ مورد برای خرید انواع تراکتور ، ۱۱ دستگاه کمباین برداشت غلات و ۷۲۹ دستگاه انواع ادوات دنباله بند موفق به جذب ۸۷۰ میلیارد و ۱۱۴ میلیون ریال اعتبار شده اند.
وی اضافه کرد: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی آذربایجان شرقی برای سال گذشته معادل ۱.۸۲ اسب بخار بر هکتار هدف گذاری شده بود که با توجه به جذب انواع تراکتور و ماشین آلات این ضریب به عملکرد بیش از  ۲.۱۲ دهم اسب بخار رسیده است.
قهرمان نژاد با بیان اینکه مکانیزاسیون به مفهوم کاربرد ماشین در فرایند تولید محصولات کشاورزی است، ادامه داد: مکانیزاسیون در جهت کاهش هزینه‌های تولید، اقتصادی کردن تولید، انجام به موقع عملیات کشاورزی، پایین آوردن هزینه کارگری و در نهایت به تولید انبوه و اقتصادی در محصولات کشاورزی منجر می‌شود.
وی با بیان اینکه از ۱۱۳ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به بخش مکانیزاسیون در شش ماهه اول سالجاری حدود ۸۵ درصد جذب شده است، افزود: با افزایش میزان سهمیه آذربایجان شرقی، اعتبار کل تخصیص یافته سالجاری به ۱۳۰ میلیارد تومان رسیده است که در مجموع شامل ۶۷ درصد کل اعتبارات است.
قهرمان نژاد وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجان شرقی و کشور را با توجه به شاخص‌های رصد مکانیزاسیون مناسب توصیف و اضافه کرد: نفوذ مکانیزاسیون در حوزه باغبانی کمتر است که دلیل اصلی آن سنتی بودن باغات می باشد.
به گفته وی در حال حاضر تمامی ذرت علوفه ای و دانه‌ای در استان آذربایجان شرقی  به صورت مکانیزه کاشت و برداشت می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی و رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تلاش برای ساماندهی ماشین آلات کشاورزی استان خبر داد و گفت: در این راستا ماشین‌آلات کشاورزی استان شناسایی و پلاک‌گذاری و کارت سوخت برای آنها صادر می‌شود که طبق برنامه ریزی ها تا پایان مهر ماه امسال تعداد ۲۷ هزار و ۶۲۸ دستگاه تراکتور و کمباین پلاک گذاری شده است.
انتهای پیام/
۵۴۵۵ طرح مکانیزاسیون کشاورزی به بانک‌های آذربایجان‌شرقی معرفی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار