گزارش اختصاصی نصر/

افشای وضعیت تکان دهنده و بحرانی بیمارستان امام رضا (ع) تبریز

1399/08/15 - 02:19 - کد خبر: 30203 نسخه چاپی

نصر: پرسنل کادر درمان بیمارستان امام رضا (ع) تبریز از وضعیت بحرانی این بیمارستان خبر می دهند.

به گزارش نصر، بحث کمبود اکسیژن در این بیمارستان و بیمارستان های دیگر که امروز رئیس بیمارستان امام رضا (ع) هم در نشست خبری خود به آن اشاره کرد، به شدت جدی و حیاتی است. بیماران کرونایی را کمبود کپسول اکسیژن می کُشد، قبل از اینکه کرونا از پای دربیاورد.

یک کادر درمان بیمارستان امام رضا می گوید: شب گذشته غلظت اکسیژن بخش مراقبت های ویژه به صفر رسید و با هوشیاری به موقع پرستاران این بخش اقدامات عاجل انجام شد تا بخشی از این مشکل مرتفع شود.
 
کمبود اکسیژن مدت هاست بیمارستان های درگیر ویروس کرونا را درگیر کرده است و با این حساب بخشی از قربانیان کرونا به همین علت جان خود را از دست داده اند.
 
بیمارستان ها با کمبود نیرو مواجهند و تعداد نیروهای نِرس در بخش های مراقبت های ویژه کمتر از حد ضرورت است.
 
روحیه کادر درمان بیمارستان ها به شدت تضعیف شده است. پرسنل خسته شده اند و اکثر این افراد و خانواده شان با ویروس کرونا درگیرند.
 
بیمارستان های درگیر با کرونا اقلام حفاظتی مانند دستکش و ماسک کافی را به کادر درمان نمی دهند و این افراد مجبورند یا از جیب خود هزینه کنند و یا طی روز دهها بار دست های خود را با مواد شیمیایی بشویند. این موجب بروز مشکلات پوستی در آن ها شده است.
 
بحران کرونا باعث شده است ماسک های فیلتردار دائمی (3M) که قبلا زیر 500 هزار تومان فروخته می شدند برای کادر درمان یک میلیون تومان آب بخورد و این رقم برای افراد همراه بیماران کرونایی تا 2.5 میلیون تومان هم رسیده است.
 
وضعیت رسیدگی به افراد با وضعیت حاد کرونایی که در بیمارستان امام رضا بستری هستند، نامناسب است. بیمارانی که زیر دستگاه ونتیلاتور هستند و توان حرکت و جابجایی ندارند، تغذیه مناسبی نمی شوند تا کمتر نیاز به رفع حاجت داشته باشند. این موجب ضعیف شدن بدن بیماران کرونایی و عدم توانایی تحمل درد و رنج کرونا توسط آن ها می شود.
 
عوارض روانی این اپیدمی در افراد و خانواده های درگیر بسیار جدی است. بسیاری از پرسنل کادر درمان به شدت با عوارض ناشی از این وضعیت وخیم دست و پنجه نرم می کنند.
 
وضعیت از حد هشدار گذشته است، ما با یک فاجعه تمام عیار انسانی مواجهیم.
 
هشدار به مسئولان و مدیران مرتبط
وضعیتی که در آن گرفتار آمده ایم، یک برهه «سخت» تاریخی است، هیچ چیز گران تر و عزیزتر از جان انسان هایی که برادران و خواهران ما هستند نیست. از اعلام و اعمال هیچ تصمیم و ضوابطی که برای کنترل این اپیدمی وحشتناک موثر باشد، نباید امتناع کرد. شما مسئول جان شهروندانی هستید که به خاطر عدم کفایت امکانات درمانی و عدم مدیریت جسورانه شما یکی یکی پرپر می شوند...
 
به کادر درمان رحم کنید، آن ها هم انسانند و خانواده دارند، هیچ انسانی نمی تواند مرگ انسان دیگری را به خاطر "هیچ" تحمل کند. آیا دهها نفر جان شیرین شان را از دست خواهند داد و خانواده هایشان را به عزا خواهند نشاند که چند نفر از احتکار اساسی ترین کالای پزشکی این روزها منفعت شخصی ببرند؟
 
مردانه و جهادی وارد کارزار مبارزه با ویروس «منحوس» کرونا شوید، اگر توان کار و جسارت مدیریت ندارید، همین ساعت کنار بکشید که ساعت بعدی و فردا بسیار دیر است.
 
وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى
 
انتهای پیام/
افشای وضعیت تکان دهنده و بحرانی بیمارستان امام رضا (ع) تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 2 نظر

  رسول   3 سالها پیش  

بیمارستان ایشلیینلرینه لاب بویوک حرمتسیزلیی کوچه باجادا ماسک وورمادان دولانانلار ائلییر. بونلارین آیاغی بیمارستانا یئتیشنده یالوارماغا باشلییلار. البته محتکرلرین مجازات اولماسی گوزانیلیر. دستگاه قضائی بو موضوعا ال قویسا نظامین آبروسون دا بیر آز قازانار. والله بو پوللار اونلارا دا قالمیاجاخ. بیز بو پوللارینان کانادایا قاچانلارین دا وضعین بیلیروخ. آمما بو وضعیته عاجل بیر راه حل تاپسینلار. یوخسا گونی گلنده بیزدن کمک گوزلمسینلر.

  زهرا   3 سالها پیش  

با سلام.از همه چیز گفتید جز بی احترامی به پرستاران و کادر درمان بیمارستان امام رضا توسط کادر اداری این بیمارستان! جناب دینوری،رفتار کادر اداری بیمارستان امام رضا با پرستاران به شدت آزاردهنده است.پرستاری که در بخش مراقبت های ویژه تا صبح با ان وضعیت شیفت بوده و صبح خسته و مستاصل برای کار اداری مراجعه میکند،شایسته بی احترامی و تخریب نیست.این همه غرور و خودبرتربینی کادر اداری این بیمارستان ناشی از چیست؟! لطفا در این خصوص رسیدگی عاجل فرمایید.
پژوهشیار