رئیس بیمارستان مرجع امام رضا (ع) تبریز:

درمان کووید19 رایگان نیست/ مراجعه 19 هزار بیمار کرونایی به بیمارستان امام رضای تبریز

1399/08/14 - 17:30 - کد خبر: 30189 نسخه چاپی

نصر: رئیس بیمارستان مرجع امام رضا (ع) تبریز گفت: درمان کووید19 رایگان نیست و بیمار فرانشیز را پرداخت خواهد کرد که به ‌اشتباه در جامعه رایگان اعلام شده است؛ هر بیمار روزانه بین 500هزار تا یک ‌میلیون تومان هزینه سربار از قبیل لباس و لوازم مصرفی و... دارد و باید از طریق دولت تامین شود.

به گزارش نصر، "مسعود فقیه ‌دینوری" امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بیمارستان امام رضا(ع) به ‌عنوان بیمارستان مرجع در استان، ۲۲ هزار تخت روز خدمات بستری ارائه کرده است. تا به امروز نزدیک 19 هزار مراجعه کننده کرونایی داشتیم که فقط 6 هزار و 200 نفر در بیمارستان بستری شدند و دو هزار و 100 نفر نیز در ای سی یو بستری شده اند یعنی یک سوم بیماران در بخش ویژه بیمارستان دریافت خدمات کرده ‌اند.
وی افزود: بی تردید این تعداد بستری، هزینه سرسام ‌آوری را به حوزه سلامت وارد کرده است. بخشی از ابتلاها به مردمی مربوط می شود که رعایت نمی کنند این در حالی است که جلوگیری از دورهمی، سفر، رعایت بهداشت، ماسک زدن وظیفه مردم در مقابله با کروناست و بخش دیگر مربوط به اصنافی است که با خورد و خوراک سروکار دارند.
وی ادامه داد: به خاطر کرونا چند فروشگاه و سوپرمارکت و رستوران و قنادی و غیره را می‌توان بست؟ چرا داروخانه‌ ها می‌ توانند پروتکل بهداشتی را رعایت کنند ولی رستوران و قنادی و سوپرمارکت نمی‌ تواند؟
دینوری با اشاره بر اینکه قطعا در فضای باز احتمال انتقال به ویروس کمتر است، گفت: سوال اینجاست که  چقدر در  حمل و نقل شهری، حذف پول نقد، دفع زباله (وجود زباله‌گردها) موفق بودیم؟
وی تصریح کرد: زباله ‌گردها به جان مردم و جامعه افتاده ‌اند، حتی تصور کردن آلوده کردن شهر توسط تفکیک کنندگان غیرمجاز وحشت آفرین است؛ زباله‌ گردها معلوم نیست این زباله‌ ها را چگونه و کجا می ‌برند و تصور این امر وحشت بر جان مردم می ‌اندازد.
رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) گفت: ما از اولین روز کرونا دیگر هیچ‌ گونه تفکیک زباله نداریم و همه زباله ‌ها را عفونی در نظر گرفته ایم ولی آیا این امر در شهر نیز جاریست؟
وی گفت: ما لباس سفید را پوشیده و در خط مقدم هستیم ولی آیا برای سرباز و خط مقدم نباید تزریق انرژی و آذوقه فرستاد؟
دینوری به متوسط هزینه برای هر بیمار کرونایی اشاره کرد و گفت: بسته به نوع بیمار و بستری عادی و یا آی ‌سی ‌یو میزان هزینه متفاوت است، بخشی از هزینه را بیمه پرداخت می ‌کند و بخشی را باید بیمار به ‌عنوان فرانشیز پرداخت کند، این نکته را تاکید کنم که درمان کووید19 رایگان نیست و بیمار فرانشیز را پرداخت خواهد کرد که به ‌اشتباه در جامعه رایگان اعلام شده است.
وی با تصریح به اینکه باید بیمار با دفترچه به بیمارستان مراجعه کند و خدمات دریافت کند، اضافه کرد: علی ‌رغم اینکه قیمت بسیاری از کالاها چندین برابر شده است ولی از بیمار همان قیمت ابتدای سال را دریافت می ‌کنیم. از طرف دیگر، هزینه سربار زیادی داریم که در صورت ‌حساب درج نمی ‌شود، هر بیمار روزانه بین 500هزار تا یک ‌میلیون تومان هزینه سربار از قبیل لباس و لوازم مصرفی و... دارد و باید از طریق دولت تامین شود.
دینوری در خصوص نیروهای داوطلب اذعان کرد: در ابتدای شیوع کرونا داوطلبان زیادی داشتیم ولی باید داوطلبان هم از نیروهای تخصصی باشند، ولی در مجموع از داوطلبان سازماندهی‌شده استقبال می ‌کنیم.
رئیس بیمارستان امام رضا (ع)  در مورد افزایش ظرفیت تخت‌ های کرونایی بیمارستان امام رضای تبریز هم گفت: 250 تخت از 800 تخت بیمارستان به کرونا اختصاص دارد ولی باید برای افزایش ظرفیت کرونا، از سایر خدمات کاهش و به این بخش اختصاص دهیم.
وی در پایان در خصوص تاثیر داروهای گیاهی بر درمان کرونا گفت: چندین مطالعه در مورد داروهای گیاهی برای استفاده بیماران سرپایی کرونا انجام گرفته و نتایج مثبتی حاصل شده است؛ هنوز نتیجه قطعی مطالعات داروهای گیاهی منتشر نشده است. فعلا هیچ داروی گیاهی که به درمان و پیشگیری کرونا کمک کند، تائید نشده است.
انتهای پیام/
درمان کووید19 رایگان نیست/ مراجعه 19 هزار بیمار کرونایی به بیمارستان امام رضای تبریز سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار