الهام علی‌اف:

امنیت ارامنه قره باغ را تامین خواهیم کرد

1399/08/14 - 14:06 - کد خبر: 30167 نسخه چاپی

نصر: "الهام علی اف" رییس جمهوری آذربایجان اعلام کرد: ارامنه ساکن منطقه «قره باغ» کوهستانی مطمئن باشند که امنیت آنها را تامین خواهیم کرد.

به گزارش نصر، علی اف در گفت وگو با روزنامه «رپابلیک» (La Repubblica) چاپ ایتالیا با اشاره به این که بارها اعلام کردم که همه ساکنان قره باغ کوهستانی  زندگی شایسته در شرایط صلح در این منطقه ادامه خواهند داد، افزود: ارامنه قره باغ شهروندان جمهوری آذربایجان هستند .
وی افزود: هم اکنون هزاران ارمنی در باکو بسر می‌برند و ارامنه ساکن منطقه قره باغ کوهستانی نیز می‌توانند مطمئن باشند که امنیت آنها تامین خواهد شد و وضعیت اقتصادی این منطقه بهتر می‌شود و در مقایسه با شرایط فعلی که تحت فشار یک رژیم نظامی قرار دارند، زندگی بهتری خواهند داشت و من مسوول آنچه گفتم، هستم .
رییس جمهوری آذربایجان در بخشی از این گفت وگو در پاسخ به سووالی درباره دست آوردهای ارتش این کشور در درگیریهای فعلی در قره باغ نیز گفت: وظیفه ما حفظ تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان است و ما به این هدف نزدیک شده‌ایم .
علی اف تصریح کرد: ما نزدیک به 30 سال در انتظار برقراری تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان بودیم و در این مدت همواره پایبند به روند مذاکرات حل مسالمت‌آمیز مناقشه قره باغ شدیم، ولی متاسفانه هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد .
به گفته علی اف، از طرف دیگر هم مسوولان ارمنستان در چند سال اخیر با بیانیه و اقدامات خود از جمله خرابکاری‌های نظامی ما را تحریک می‌کردند و آخرین اقدام مخرب آنها 27 سپتامبر ( ششم مهر ماه ) روی داد که ما باید پاسخ می‌دادیم و پاسخ باکو برای ارمنستان بسیار حساس بود.
رییس جمهوری آذربایجان با اشاره به این که این کشور قصد داشت مساله قره باغ در پشت میز مذاکرات حل و فصل شود، افزود: ولی همیشه برای دستیابی به حقوق ملت کشورمان در میدان جنگ نیز آماده بودیم و آن را هم انجام می‌دهیم .
درگیری‌های نظامی نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان ششم مهر ماه گذشته در منطقه مورد مناقشه قره باغ آغاز شده و به‌رغم سه بار توافق در باره آتش‌بس با کمک میانجیگران بین‌المللی، این درگیری‌ها همچنان با شدت ادامه دارد .
انتهای پیام/
امنیت ارامنه قره باغ را تامین خواهیم کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار