آیت‌الله جنتی:

خستگی ناپذیری و شجاعت ویژگی بارز آیت‌الله یزدی است

1399/08/14 - 13:37 - کد خبر: 30162 نسخه چاپی

نصر: دبیر شورای نگهبان با قدردانی و تشکر از خدمات و شخصیت آیت‌الله یزدی از خداوند متعال برای او طلب عافیت و سلامتی کرد.

به گزارش نصر، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (چهارشنبه) در نطق پیش از دستور خود در جلسه این شورا که با حضور همه اعضا فقیه و حقوقدان برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد پیامبر مکرم اسلام (ص) و امام صادق (ع)، گفت: در ایام هفته وحدت هستیم؛ هفته بسیار مبارکی که توسط امام (ره) بر مبنای وحدت شیعه و سنی و اتحاد امت اسلامی پایه‌گذاری شد.
وی با تاکید بر اینکه از زمان طرح هفته وحدت تاکنون امت اسلامی روز به روز با هم متحدتر شده‌اند، خاطرنشان کرد: امروز اگرچه برخی حکام خائن منطقه بر این تفرقه‌ها دامن می‌زنند، اما امت اسلامی با یکدیگر متحد هستند که نمونه این روزهای آن را می‌توان در خروش یکپارچه جهان اسلام از سنی تا شیعه در محکومت توهین رئیس جمهور فرانسه به پیامبر اسلام دید.
دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: در ایران اسلامی نیز اتحاد بین شیعیان و اهل سنت بسیار خوب و امروز این وحدت در شهرهای مختلف کاملاً مشهود است.
آیت الله جنتی در بخش دیگر از سخنان خود به یوم الله ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران اشاره کرد و گفت: مساله تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ بدون شک از معجزات الهی بود. در دنیا بی‌سابقه بود که کشوری اینگونه لانه جاسوسی و محل طراحی خرابکاری‌های ابر قدرت وقت جهان را تسخیر و اینگونه آن‌ها را تحقیر کند و در مقابل آن‌ها هیچ غلطی هم نکنند. این قدرت الهی را خداوند متعال به نظام اسلامی و رهبری آن هدیه داد.
وی در بخش سوم سخنان خود با محکوم کردن اقدام نابخردانه رئیس جمهور فرانسه در حمایت از توهین به پیامبر مکرم اسلام در این کشور تاکید کرد: مایه تأسف است که رئیس جمهور نادان فرانسه از توهین به پیامبر رحمت حمایت کند؛ پیامبری که جلوه رحمت و مهربانی بود و در ۱۴۰۰ سال پیش مقابل برده‌داری، ظلم و ستم به زنان ایستاد تا جایی که شخصیت زن را همواره تکریم کرد.
دبیر شورای نگهبان افزود: پیامبر اسلام در مقابل همه کفر ایستاد و کعبه را به مرکز توحید تبدیل کرد؛ چنین شخصیت عظیمی در تاریخ بشریت همواره لایق ستایش و احترام است و توهین‌کنندگان به ایشان به خود ضرر می‌رسانند، و البته دنیای اسلام هرگز مقابل این اقدامات هتاکانه سکوت نمی‌کند.
وی در ادامه با اشاره به استعفا و کناره‌گیری اخیر آیت الله یزدی از عضویت در شورای نگهبان به دلیل بیماری خاطرنشان کرد: برای شفای هرچه سریع‌تر آیت الله یزدی دعا می‌کنیم؛ او حقیقتاً شخصیت کم نظیر در تاریخ جمهوری اسلامی است. مردی که سراسر عمر خود را در راه جهاد صرف کرد؛ چه دوران ستمشاهی که در زندان و تبعید به سر برد و همواره مقاومت کرد و چه در دوران جمهوری اسلامی که معتمد امام و رهبری بوده و هست و در پست‌های مختلف به نظام اسلامی خدمت کرد.
دبیر شورای نگهبان مقاومت، خستگی ناپذیری و شجاعت را جزو خصایص آیت الله یزدی برشمرد و برای او از خداوند متعال طلب عافیت و سلامتی کرد.
آیت الله جنتی در پایان با ابراز خرسندی از انتصاب آیت الله احمد خاتمی به عضویت شورای نگهبان از سوی رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: خوشحالیم که در خدمت یکی از فضلا و فقهای نامدار هستیم. وی به حق انسانی شایسته و انقلابی هستند که سوابق ارزنده‌ای در خدمت به نظام اسلامی دارند و برای ایشان از خدای متعال توفیق روزافزون را خواستارم.
پس از سخنان دبیر، سایر اعضای شورای نگهبان از خدمات ارزنده آیت‌الله یزدی در طول مدت خدمت در این شورا قدردانی و برای آیت الله خاتمی آرزوی توفیق کردند.
آیت الله شب زنده‌دار در سخنانی درباره آیت الله خاتمی، گفت: او در احکام دینی و موازین شرعی محکم هستند و ایستادگی دارند و امیدواریم شورا با حضور ایشان قوت بیشتری پیدا کند.
آیت الله مدرسی یزدی نیز در سخنانی با بیان اینکه آیت الله یزدی از قبل از پیروزی انقلاب مایه دلگرمی و امید حوزه علمیه بودند، خاطرنشان کرد: شجاعت و تصمیم گیری‌های شجاعانه وی همواره ارزنده و مفید و منشأ خدمات بسیار بوده است. اعتماد و نزدیکی او به امام خمینی (ره) موجب شد وقتی ایشان به قم آمدند به منزل آیت الله یزدی رفتند و اداره نهضت انقلابی در قم با ایشان بود. انشاالله توفیقات شورای نگهبان با حضور آیت الله خاتمی نیز بیشتر شود.
آیت الله اعرافی از دیگر فقهای شورای نگهبان در این جلسه تاکید کرد: آیت الله یزدی همیشه برای ما یک الگو بوده است؛ چهره‌ای اخلاقی و وارسته که درس‌های اخلاقی ایشان همواره برای جوانان ملاک بوده است. من درس‌های اخلاقی ایشان در مدرسه فیضیه را به یاد دارم که بسیار نافذ بود. همچنین آیت الله خاتمی از کمالات بسیاری برخوردارند که امیدواریم حضور او برای ارتقای مباحث در جلسات مفید باشد.
ره‌پیک عضو حقوقدان نیز در سخنان کوتاهی درباره آیت الله یزدی گفت: او با اینکه در ایام انتخابات هم بیمار بودند و حضور در جلسات شورا برایشان دشوار بود، اما سر موقع در جلسات حاضر می‌شدند که امیدواریم خدای متعال هرچه سریع‌تر ایشان را شفا دهند.
آیت الله خاتمی عضو جدید فقهای شورای نگهبان نیز در سخنانی اظهار داشت: از رهبر معظم انقلاب که این طلبه ناچیز را شایسته جایگاه رفیع خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی در سنگر مهم شورای نگهبان دانستند، تشکر می‌کنم.
وی گفت: از آیت الله جنتی که مایه افتخار روحانیت است و به تعبیر رهبر انقلاب از شخصیت‌های بی‌بدیل نظام اسلامی است و نیز همه فقها و حقوقدانان شورای نگهبان تقدیر و تشکر دارم و امیدوارم در کنار هم به نظام اسلامی و مردم خدمت کنیم.
انتهای پیام/
 خستگی ناپذیری و شجاعت ویژگی بارز آیت‌الله یزدی است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار