وزیر جهاد کشاورزی؛

وزارت جهاد کشاورزی از توسعه فعالیت استارت‌آپ‌ها حمایت می‌کند

1399/08/13 - 19:05 - کد خبر: 30110 نسخه چاپی

نصر: وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی از توسعه فعالیت استارت‌آپ‌ها در بخش کشاورزی حمایت می‌کند و در این مسیر از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش نصر، «کاظم خاوازی» در جلسه هم‌اندیشی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از مدیران استارت‌آپ‌های بخش کشاورزی افزود: با توجه به شرایط کشور، ما می‌خواهیم به صورت ضربتی از دانش و تجربه استارت‌آپ‌ها در رفع مشکلات بخش کشاورزی و کمک به مردم استفاده کنیم.
وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: ما می‌خواهیم کالاهای کشاورزی با قیمت بسیار مناسب به دست مصرف‌کننده برسد و هدف ما در مرحله اول کلان‌شهرها هستند.
خاوازی با بیان اینکه زیرساخت‌هایی در دولت، به ویژه در وزارت جهاد کشاورزی برای فعالیت‌های استارت‌آپی وجود دارد، تصریح کرد: یکی از این بخش‌ها، محیط‌های مناسب برای ایجاد بارانداز است که می‌تواند در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار گیرد.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولیدکنندگان بزرگ بسیاری وجود دارند که می‌توانند کالای خود را با بهترین کیفیت در بارانداز تحویل دهند و استارت‌آپ‌ها می‌توانند برای رساندن این محصولات به مصرف‌کنندگان مدلی طراحی کنند تا واسطه‌ها حذف شوند.
وی در رابطه با همکاری دستگاه‌های مختلف کشوری و نظامی برای پیشبرد اهداف طرح‌های استارت‌آپی بخش کشاورزی افزود: همه ارکان نظام نسبت به این کار حساس و همراه هستند.
خاوازی ادامه داد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام در استان‌های تهران، البرز، اصفهان، شیراز و مشهد محیط‌های مناسبی در اختیار دارند که آمادگی داریم به منظور توسعه فعالیت استارت‌آپ‌ها در بخش کشاورزی این محیط‌ها را به عنوان بارانداز در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار دهیم.
وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: تعدادی سرمایه‌گذار بزرگ آماده  سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی هستند و می‌توانند از استارت‌آپ‌ها حمایت کنند.
وی با اشاره به لزوم تسهیل امور مربوط به استارت‌آپ‌ها بیان کرد: با توجه به تأکید رییس جمهوری بر حمایت از استارت‌آپ‌ها، لازم است مصوبه‌ای برای توسعه میدان عمل این بخش تهیه و به دولت ارائه شود.
خاوازی یادآورشد: می‌توانیم در این مصوبه بحث لجستیک و تنظیم بازار مواد غذایی را لحاظ کنیم.
انتهای پیام/
وزارت جهاد کشاورزی از توسعه فعالیت استارت‌آپ‌ها حمایت می‌کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار