یادداشت/

آخرین فرستاده

1399/08/13 - 14:05 - کد خبر: 30105 نسخه چاپی

نصر: درست در زمانه ای که تیرگی بر قلب های ساکنان مکه حکم میراند و مردمانی که پس از سال ها از رسم آیین ابراهیم (ع)روی برتافته و به رسم پدران خویش رو به جهالت نهاده و به قول دکتر شریعتی خدایگان ساخته ی دست خویش را پرستش میکردند.

و در مسیر رو به افول از انسانیت غرق شده بودند و دختران خویش را زنده به گور میکردند و وجود انسانی آنها در  پیش بت ها قربانی می شد، در چنین زمانه تاریکی که به قول الکسی کارل اسلام شناس انگلیسی هیچ امیدی به بازگشت به دایره ی انسانیت و تمدن در اعراب جاهلی نمیرفت، وعده ی حتمی الهی محقق شده و مولود نجات بخشی زمین مکه و همه ی زمین خاکی را با قدوم قدسی خود زینت میدهد.
اینک آغاز پایان ظلم و تبعیض است. آغاز یک دگرگونی تعالی بخش برای انسان هایی که تحت ظلم و تبعیض قرار گرفته اند..مکه در سال عام الفیل(همان،  سالی که سپاه ابرهه به مکه حمله کرد)یعنی سال ۵۷۰ م تولدی را شاهد بود که، پیام آور برادری و صلح و ظلم‌ستیزی می شد و جهان انسانی را بار دیگر با اصل آفرینش انسان که همان بندگی خدای یگانه و نفی بردگی های خدایگان زمینی است، آشنا میکرد.
حضرت رسول(ص)که به فرموده ی قرآن اسوه ی حسنه و  سیره ی ایشان منشور سعادتمندی هر مسلمان با ایمانی است ،ویژگی های منحصر به فردی دارند که عموم محققان منصف شرق و غرب بر آن معترف هستند.
یکی از این مورخان گوستاو لوبن فرانسوی است که میگوید:پیامبر (ص)در اوج قدرت سپاهیان اسلام مشرکین را هنگام‌فتح و ورود به مگه ،می بخشد همان هایی که رو رد رو با اسلام‌نو پا بر روی پیامبر شمشیر کشیده بودند و ین نمونه ای از خصلت صلح و انسانی اسلام و پیامبر (ص)است.
هم در گذشته و هم اکنون عناد ورزی اسلام ستیزان غربی نتواتسته است نورانیت و صلح دوستی و تعالی جویی دین مبین اسلام و پیامبر(ص)را کم رنگ‌کند.میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) بر عموم مسلمانان و مومنان پاک سیرت گیتی مبارک باد.

محمد باقر واصلی باسمنجی
انتهای پیام/
آخرین فرستاده نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار