خبر/

تکلیف ۸۰ هزار خرید خدمتی، نهضتی و حق التدریسی روشن شود/تامین نیروی انسانی تا سال ۱۴۰۴

1399/08/11 - 13:24 - کد خبر: 29986 نسخه چاپی

نصر: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در یکی دوسال اخیر سهم بودجه ای که دولت برای آموزش و پرورش درنظر می گیرد بیشتر از سهمی است که در کمیسیون تلفیق مجلس به آموزش و پرورش تعلق می گیرد اظهار کرد: درخواست ما این است که برای سال آینده، سهم آموزش و پرورش را دقیقا همانطوری که برای انجام ماموریت ها پیش بینی می شود درنظر بگیرند.

به گزارش نصر، محسن حاجی میرزایی در حاشیه نهمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که امروز با حضور علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت: کرونا در کنار مجموعه محدودیت ها و مصائبی که بر ای جامعه ما داشته فرصتی را در اختیارمان قرار داده است که هرهفته یک همایش ۷۰۰، ۸۰۰ نفری را به صورت مجازی برگزار کنیم و از مسئولین کشوری دعوت می کنیم که حضور داشته باشند. مجموعه مسائل را از مناطق جمع آوری می کنیم و گفت وگوهای خوبی صورت می گیرد.
وی افزود: امروز از دکتر منادی ، رئیس کمیسیون آموزش دعوت کردیم. مسائل وقتی حل خواهد شد که درک مشترکی نسبت به مسائل  و راه حل های آن به وجود بیاید.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه قطعا مجلس یک نهاد بزرگ تاثیر گذار است و کمیسیون آموزش و تحقیقات به عنوان کمیسیون تخصصی مرتبط با آموزش و پرورش بسیار مهم است و سهم اساسی در حل مشکلات ما خواهد داشت گفت: اینکه ما با هم دربرابر مسائل و مشکلات به یک جمع بندی برسیم و درباره راه حل ها تفاهم کنیم مسیر کاری آینده هموارتر خواهد شد.
حاجی میرزایی ادامه داد: در نشست امروز درباره نیروی انسانی، اعتبارات آموزش و پرورش، عدالت و کیفیت آموزشی، زیست بوم جدید و شکل گیری آموزش بر بستر مجازی و استفاده از ظرفیت های قانونی گفت وگوهای مفصلی صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه در یکی دوسال اخیر سهم بودجه ای که دولت برای آموزش و پرورش درنظر می گیرد بیشتر از سهمی است که در کمیسیون تلفیق به آموزش و پرورش تعلق می گیرد اظهار کرد: مقداری از سهمی که دولت پیش بینی کرده کاهش پیدا می کند چون سرجمع مابقی ردیف ها را بالا می برند سهم آموزش و پرورش پایین می آید. درخواست ما این است که سهم آموزش و پرورش را دقیقا همانطوری که برای انجام ماموریت ها پیش بینی می شود درنظر بگیرند.

دولت بدنبال خصوصی سازی مدارس نیست/ سیاست ما حمایت از مدارس دولتی است
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه گفته می شود دولت می خواهد آموزش و پرورش را به سمت خصوصی سازی ببرد؟ گفت: خیر، این گزاره درست نیست، زیرا همانطور که گفتم سهمی که دولت در لایحه در نظر گرفته در مجلس کاهش پیدا کرده است. 
وی افزود: امسال دولت درباره آموزش و پرورش حمایت های ویژه ای انجام داد. رقمی بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان بیش از رقم بودجه مصوب برای افزایش حقوق فرهنگیان و پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان تعلق گرفت. سیاست ما تغییری نکرده و اولویت ما توسعه کیفی مدارس دولتی است زیرا بیش از ۸۹ درصد مدارس ما دولتی هستند و موظف هستیم خدمات با کیفیت در این مدارس ارائه کنیم.
حاجی میرزایی با بیان اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش حمایت قاطع از مدارس دولتی و ارتقای کیفیت آنهاست گفت: البته در کنار آن، مدارس غیردولتی هم دارند کار می کنند و کمک خوبی به آموزش و پرورش می کنند. ۱۱ درصد دانش آموزان ما در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

تکلیف ۸۰ هزار خرید خدمتی، نهضتی و حق التدریسی و سرباز معلم باید روشن شود/ تامین نیروی انسانی مورد نیاز تا سال ۱۴۰۴
وزیر آموزش و پرورش درباره ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی نیز گفت: اکنون مشکل ما ظرفیت دانشگاه فرهنگیان نیست؛ زیرا پیرامون آموزش و پرورش حدود ۸۰ هزار نفر افرادی هستند که یا مربی پیش دبستانی، خرید خدمت، سرباز معلم و یا حق التدریس بوده اند که اکنون شاغل و مشغول به کار هستند. باید اینها تعیین تکلیف شوند. 
وی ادامه داد: اگر از دانشگاه فرهنگیان همه این ظرفیت ها را پرکنیم در این سو این گروه ها بلاتکلیف می مانند. قانون برای این گروه ها تعیین تکلیف کرده؛ بنابراین وضعیت شان که مشخص بشود به هر میزان که نیاز باشد پیش بینی کرده ایم تا سال ۱۴۰۴ روند نیازمان به نیروی انسانی را برحسب استان، منطقه، جنسیت و رشته تحصیلی رفع و ظرفیت های لازم را در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ایجاد کنیم.
حاجی میرزایی ادامه داد: ورود به آموزش و پرورش از سه مسیر امکان پذیر است؛ نخست دانشجومعلمان چهارساله، دوم آزمون استخدامی از طریق ماده ۲۸ و تبدیل وضعیت. مجموعه اینها تا سال ۱۴۰۴ به تعادل می رسد و کل نیاز نیروی انسانی ما را تامین خواهد کرد.
انتهای پیام/
تکلیف ۸۰ هزار خرید خدمتی، نهضتی و حق التدریسی روشن شود/تامین نیروی انسانی تا سال ۱۴۰۴ خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار