مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی:

هفته وحدت بهترین فرصت برای افزایش اتحاد و هم‌افزایی مسلمانان جهان است

1399/08/10 - 20:34 - کد خبر: 29936 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: هفته وحدت بهترین فرصت برای افزایش وحدت و هم‌افزایی مسلمانان جهان با یکدیگر به خصوص در این شرایط است و باید تلاش کنیم تا صدای تمام مسلمانان در محکومیت چنین اقداماتی به گوش جهانیان برسد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی ضمن تبریک هفته وحدت، این ایام را فرصتی بسیار مغتنم برای دستیابی به اتحاد کامل مسلمانان جهان برای مقابله تاثیرگذار با تلاش غرب در مسیر اسلام‌ستیزی دانست و بر لزوم یکپارچگی جهان اسلام در برابر هتاکی‌های اسلام‌ ستیزان تاکید کرد.
وی ضمن محکوم کردن اظهارات کفرآلود رئیس دولت فرانسه، اسلام را کامل‌ترین دین دانست که راه سعادت و رستگاری بشریت را هموار کرده و انسان را به سرمنزل مقصود می‌رساند.
وی گفت: اسلام دین آزادی و آزادگی است که برای انسان‌ها ارمغانی جز رستگاری و سعادت دربرندارد و آمده است تا انسان‌ها از یوغ و بردگی سلاطین و زورگویان عالم برهاند و قطعا چنین آموزه‌هایی برای مستکبران و زورگویان عالم خوشایند نیست.
حجت الاسلام حسینی افزود: این نخستین باری نیست که مستکبران عالم و دشمنان دین و دیانت، تلاش می‌کنند تا به نوعی انزجار خود را نسبت به ارزش‌های الهی نشان دهند و در طول تاریخ همواره فریب‌خوردگان شیاطین تلاش می‌کردند تا علیه ادیان الهی و دستورات خداوند اقداماتی را انجام دهند.
وی، اسلام را کامل‌ترین دین آسمانی توصیف کرد که برنامه کامل و جامعی برای تمام ابعاد زندگی بشری دارد و افزود: طبق وعده خداوند که فرمود «یُرِیدُونَ لِیطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ؛ می‏‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید».
وی گفت: اهانت رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام(ص) و همچنین حمایت‌های او از هتاکان به ارزش‌های اسلامی نشان‌دهنده مشی اسلام‌ستیزی و خوی استکباری این دولت و رفتارهای تبعیض‌آمیز و دوگانه مدعیان تمدن و لیبرال دموکراسی غرب است و قطعاً چنین اقدامات و اهانت‌هایی به‌هیچ عنوان قابل گذشت نیست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: امروز مکرون به بهانه آزادی بیان اجازه هر نوع بی‌احترامی را به ساحت مقدس آخرین فرستاده خدا، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) را در کشورش می‌دهد در حالی که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مسلمان در دنیا وجود دارد و این کار در حقیقت اهانت به مسلمانان جهان است.
وی تاکید کرد: در کدام قاموس و قانونی اجازه داده شده است تا به افراد و اعتقادات و ارزش‌های آنان توهین شود و نام آن را هم آزادی بیان بگذارند؟ این در حالی است که در همین کشور فرانسه، هیچ‌کس اجازه سؤال پرسیدن در مورد افسانه جعلی هولوکاست را ندارد و پاسخ چنین کاری زندان است.
حجت الاسلام حسینی، بهترین راه مقابله با اقدامات بی‌شرمانه‌ جهان غرب را وحدت و یکپارچگی مسلمانان در سراسر دنیا دانست و گفت: امت اسلام باید در مقابل چنین اهانت‌ها و توهین‌هایی مواضع یکسان و متحدی بگیرند تا دیگر کسی جرأت اهانت به مقدسات اسلامی را نداشته باشد.
وی افزود: قطعاً اگر تمام امت اسلام در این راه با یکدیگر متحد شوند، نه تنها فرانسه بلکه دیگر هیچ مستکبری در عالم به خود اجازه و جرأت جسارت به ساحت مقدس پیامبر مهربانی‌ها و مقدسات اسلامی را نمی‌دهد.
انتهای پیام/
 هفته وحدت بهترین فرصت برای افزایش اتحاد و هم‌افزایی مسلمانان جهان است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار