رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کابینت تبریز اظهارکرد:

کاهش قیمت ام دی اف در گرو شکستن لابی‌هاست

1399/08/10 - 16:27 - کد خبر: 29926 نسخه چاپی

نصر: اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کابینت تبریز گفت: مسئولین باید انحصارها را بشکند تا مردم از این بابت آسیب پذیر نباشد، اگر روند اصلاحات با حمایت مسئولین استان همراه شود این صنف در آینده نزدیک به صنفی پویا تبدیل خواهد شد.

به گزارش نصر، "فتاح باقری" رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کابینت کلانشهر تبریز صبح امروز شنبه در جلسه ای با حضور خبرنگاران، گفت: فرایند رسیدگی به شکایت صنفی ارباب رجوع جز اولویت های کاری ماست وقتی کسی به اتحادیه مراجعه می‌کند تمام سعی ما حل و رفع مشکلات مراجعه کنندگان است.
وی ادامه داد: تاکنون در طول یک سال و نیم که اتحادیه فعالیت خود را آغاز کرده است پرونده های کمی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.
باقری افزود: ۲۵۱ مورد در این راستا شکایت داشتیم که از این تعداد تنها ۱۹ مورد  به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه اتحادیه های صنفی دچار روزمرگی شده‌اند، اضافه کرد: از بدو تشکیل اتحادیه در خرداد ماه ۹۸ کد آیسیک (ISIC) را دریافت کردیم که فرآیند بزرگی است.
وی ادامه داد: تنها اتحادیه ای هستیم که کمیسیون های پنجگانه را به معنای واقعی ایجاد کردیم، کمیسیون ها در حقیقت مشاورین ما در اتحادیه می باشند.
وی اذعان کرد: تاکنون هزار پرونده داریم که دارای پروانه کسب هستند و ۳۰۰ پرونده از اعضای اتحادیه، مراحل کسب پروانه را طی می کنند، امیدواریم تا سال آینده حدود دو هزار عضو داشته باشیم.
باقری تصریح کرد: صنف کابینت سازان صنفی پویا و جوان است که ریشه آن به زمان  های دور برمی‌گردد.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کابینت تبریز، تاکید کرد: عدالت، مشارکت، ضوابط و امکانات چهار ستونی است که در بدو شروع به کار اتحادیه از اجزای اساسی این اتحادیه بوده است.
باقری تصریح کرد: یکی از مشکلات بزرگ صنف کابینت سازان، نبود استاندارد متراژ در محاسبه قیمت کابینت بود که اتحادیه در این زمینه وارد شده و اکنون تمام اصناف کابینت ساز موظف به اجرای آن قوانین هستند.
وی ادامه داد: کرونا بر روی تمام اصناف تاثیر گذاشت، اما یک کرونای مافیایی هم در صنف ما وجود دارد و آن تامین مواد اولیه در کارخانه‌های مادر که با اخذ مجوز جلوی واردات را گرفته اند و این باعث شده است که قیمت ها بالا برود.
وی با اشاره به انحصاری کردن ام دی اف توسط برخی افراد، اظهار کرد: حتماً باید از تولیدات داخلی حمایت کنیم اما متاسفانه تعدادی با سوء استفاده از فرمان مقام معظم رهبری به جهت حمایت از فرمایش ایشان این مسئله را انحصاری کرده اند و این باعث گرانی و رانت در حوزه کابینت و ام دی اف شده است، البته از آقای امین زاده و وزیر محترم وزارت صمت جناب آقای رزم حسینی که این مسئله را پیگیر هستند تقدیر و تشکر می نمایم.
اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کابینت تبریز گفت: کاهش قیمت ام دی اف منوط به شکستن زنجیره انحصارها و لابی‌ها است، مسئولین باید انحصارها را بشکند تا مردم از این بابت آسیب پذیر نباشد، اگر روند اصلاحات با حمایت مسئولین استان همراه شود این صنف در آینده نزدیک به صنفی پویا تبدیل خواهد شد.
وی ادامه داد: کمیسیون آموزش ما به دلیل شیوع کرونا حضوری برگزار نشد و اکنون آموزش ها به صورت مجازی ارائه می گردد.
باقری اظهار کرد: در ۵ سال آینده افراد فاقد پروانه به حداقل خواهد رسید و اثرات این برنامه پنج ساله در سطح کشور دیده خواهد شد.
وی ادامه داد: متاسفانه همه امورات را با ریال انجام می‌دهیم اما قیمت گذاری ها را با قیمت روز دلار محاسبه می‌کنیم که اگر طبق قانون وزارت صمت قیمت گذاری رعایت شود قطعاً این مشکلات حل خواهد شد.
وی در رابطه با اطلاعیه ای که در روز های گذشته برای ام دی اف فروشان داده شده بود گفت: اطلاعیه ای که برای ام دی اف فروشان توسط اتحادیه چوب فروشان داده شده بود کاملاً غیرقانونی و غیرفنی است، فروش اجباری قانونا غیرقانونی است که در آنجا سعی کردند در بخشنامه موارد را قانونی کند که به نام سازمان صنعت انجام دادند، پیگیر این موضوع هستیم.
وی با اشاره به اینکه اتحادیه با اعضا به صورت تنگاتنگ ارتباط دارند، گفت: با راه اندازی سایتی (http://tcmu.ir/) اطلاعات کابینت سازان دارای پروانه کسب را در اختیار مردم گذاشتیم که بتوانند کابینت های خود را انتخاب و از کابینت سازهای معتبر دارای پروانه کسب نسبت به خرید خود اقدام نمایند تا دچار مشکلات نشوند.
وی ادامه داد: برای شکایت مردمی آموزش‌هایی را در اختیار گذاشتیم تا آمار شکایت به پایین‌ترین حد خود برسد.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کابینت تبریز عنوان کرد: با افتخار تنها اتحادیه ای هستیم که در تاریخ تبریز 702 پرونده را در بین اتحادیه های دیگر پخش کرد فقط با هدف اینکه اتحادیه را تخصصی کنیم.
وی اذعان کرد: افراد فاقد پروانه ای که از طریق شبکه‌های مجازی تبلیغات خود را انجام می‌دهند در این راستا معاونت حقوقی پیشگیری جرم با همکاری پلیس فتا جلساتی برگزار شده است که در آینده نزدیک قوانینی در اتخاذ و تدابیر لازم انجام خواهد شد.
باقری ادامه داد: افرادی که در قسمت نصب کابینت مشغول هستند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند که در این زمینه نیز بیمه مسئولیت با کمک بیمه رازی و بیمه ما جلساتی برگزار کردیم تا نصابان کابینت با رقم ناچیز تحت پوشش بیمه قرار داده شوند، که برای یک ماه ۵۹ هزار تومان مبلغ در نظر گرفته شده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: برای سال آینده برنامه ای برای نصابان کابینت در قالب پروانه سیار خواهیم داشت که بر حسب قوانین پروانه کسب سیار، برای آنها صادر خواهد شد.
انتهای پیام/
کاهش قیمت ام دی اف در گرو شکستن لابی‌هاست محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار