مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی هشدار داد:

ساخت ۱۹ هزار و ۹۰۷ ساختمان تبریز در محدوده گسل / 40 هزار واحد سهمیه استان از طرح مسکن ملی

1399/08/10 - 15:47 - کد خبر: 29923 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: ۱۹ هزار و ۹۰۷ ساختمان در محدوده گسل تبریز قرار دارند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۴۲ واحد مسکونی هستند.

به گزارش نصر، " ابوالقاسم سلطانی " در نشست خبری کار گروه "راه و شهرسازی" به مناسبت هفته پدافند غیر عامل که امروز (شنبه) در ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی برگزار شده بود،‌ با بیان اینکه در هرگونه اقدامات و مطالعات و حرکات باید تمهیداتی از پدافند غیر عامل در آن دیده شود، تصریح کرد: چه در بحث احداث و چه در بحث توسعه شبکه های حمل و نقل شهر سازی و مسکن و کلیه اهداف سازمان ها باید نگاه پدافند غیر عامل داشته باشیم.
سلطانی پدافند غیر عامل را مجموعه اقدامات غیر مسلحانه دانست و خاطرنشان کرد: پدافند غیر عامل با به حداقل رساندن آسیب ها، پایداری ملی را تثبیت می کند و مدیریت بحران را در آینده راحت تر می کند.
وی تعداد گسل های تبریز را شش گسل خواند و تصریح کرد: تعداد ۱۹ هزار و ۹۰۷ ساختمان در داخل محدوده گسل قرار دارند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۴۲ واحد مسکونی و ۱۱۵ ساختمان پراهمیت مانند مدارس، بیمارستان ها، آتش نشانی و... هستند.
رئیس کار گروه راه و شهرسازی استان افزود: ۱۱۴ ساختمان دولتی، ۶۰۲ واحد صنعتی، ۲۶ مدرسه، دو هزار و ۹۰۷ ساختمان تجاری خدماتی، دو عدد بیمارستان از جمله ساختمان های موجود در داخل محدوده گسل تبریز هستند.
وی ادامه داد: ساختمان هایی که در داخل محدوده هستند با آگاهی از خطرات موضوع، یا مقاوم سازی کنند یا اقدام به ترک و تخلیه محل کنند که نگاه ما بیشتر در این زمینه، نگاه بازآفرینی و مدیریت بحران است.
وی با بیان اینکه نقشه های قبلی گسل های تبریز با مقیاس یک بر روی ۲۵ هزار بود خاطر نشان کرد: بعد از مطالعات و با همکاری مرکز تحقیقات راه و شهرسازی، نقشه فعلی گسل تبریز با مقیاس یک بر روی ۲۰۰۰ است و هرگونه ساخت و ساز در محدوده آن ممنوع است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی پیشرفت پروژه رینگ دوم تبریز را ۱۰ درصد بیان کرد و اذعان داشت: پیشرفت آزاد راه تبریز-مرند-بازرگان نیز بالای ۶۰ درصد است و پروژه تبریز-سهند نیز با پیشرفت بالای ۹۲ درصد در مرحله اتمام قرار دارد.

سهمیه استان از طرح مسکن ملی، ۴۰ هزار واحد
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی سهمیه استان از طرح مسکن ملی را 40 هزار واحد عنوان کرد و اذعان داشت: بالغ بر 17 هزار واحد آن سهمیه شهر جدید سهند، 18 هزار و 200 واحد آن سهمیه شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت (تبریز، مراغه، اهر، مرند) و پنج هزار واحد آن متعلق به شهرهایی با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر جمعیت (شامل 60 شهر) می باشد، که کلا هفت هزار و ۶۹۳ مورد آن، مربوط به بازآفرینی شهری و مابقی آن، اقدام ملی هستند.
سلطانی افزود: ۵۴ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۱ هزار نفر واجد شرایط بررسی هستند.
وی از اهدای وام بافت های فرسوده به ۲۷ هزار نفر خبر داد و اذعان داشت: از این تعداد، ۱۹ هزار مورد تبدیل به قرارداد شده اند.
انتهای پیام/
ساخت ۱۹ هزار و ۹۰۷ ساختمان تبریز در محدوده گسل / 40 هزار واحد سهمیه استان از طرح مسکن ملی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار