مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل؛

هلال احمر استان اردبیل برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه اعلام آمادگی کرد

1399/08/10 - 15:43 - کد خبر: 29922 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از آمادگی این استان برای ارائه کمک‌های انساندوستانه به زلزله‌زدگان شهر ازمیر ترکیه خبر داد.

به گزارش نصر، رامین معبودی  روز شنبه گفت: این آمادگی در پی فراخوان سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور بوده و در صورت نیاز کمک‌های ضروری به مناطق زلزله‌زده ترکیه ارسال خواهد شد.
وی با بیان اینکه هم از نظر نیروی انسانی و هم از نظر تجهیزات در آماده‌باش کامل هستیم، ادامه داد: نیروهای جمعیت هلال احمر استان اردبیل در زمینه زلزله تجارب ارزنده‌ای دارند که در صورت صلاحدید سازمان امداد و نجات کشور آماده هر گونه اقدامات هستیم.
معبودی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر بر اساس اصول هفتگانه خود در هر جای جهان نیاز به کمک باشد، حضور پیدا می‌کند، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم به صورت نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری در آمادگی کامل به سر می‌برد.
بر اساس اعلام مقام‌های ترکیه ، شمار قربانیان زلزله روز جمعه ازمیر به ۲۴ کشته و ۷۹۹ زخمی رسیده است.
مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه افزوده است، این زمین لرزه قوی تا کنون ۲۴۴ پس لرزه نیز داشته است.
کانون این زلزله که قدرت آن  ۶.۶ درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) اعلام شده است، در عمق حدود ۱۷ کیلومتری زمین در نزدیکی شهر ازمیر ترکیه بود.
گزارش‌ها حاکی است که چند ساختمان در ازمیر ترکیه تخریب شد و شماری از شهروندان زیر آوار مانده‌اند. برخی دیگر از استان‌های ترکیه گزارش‌هایی درباره تخریب ساختمان‌ها منتشر کرده‌اند.
انتهای پیام/
هلال احمر استان اردبیل برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه اعلام آمادگی کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار