خبر/

دانشگاه‌های آذربایجان شرقی، اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) را محکوم کردند

1399/08/10 - 11:28 - کد خبر: 29889 نسخه چاپی

نصر: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص)، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش نصر، متن بیانیه دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان به شرح زیر است:
در روزهای اخیر شاهد آن بودیم که دولت فرانسه چگونه با حمایت از عمل ضد انسانی یکی از نشریات این کشور در توهین وقیحانه به ساحت مقدس فخر عالم پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) ماهیت اهریمنی خود را اثبات کرد.
این فاجعه نتیجه فاحش تفکر به اصطلاح مدرنی است که دولتمردان فرانسوی را تحت سیطره خود در آورده و برای آنان ارمغانی جز شبیه‌تر شدن به جوامع غیرانسانی نداشته است. چنین رفتارهایی که به بهانه آزادی بیان انجام می‌شود خود بزرگترین ظلم به آزادی بیان است. کدام فطرت سلیم می‌پذیرد که با مستمسک آزادی بیان از توهین به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان دفاع شود البته حقیقت آن است که دل فرانسه به حال آزادی بیان نسوخته بلکه این جسارت‌ها بخشی از فرآیند کند کردن روند پرشتاب اسلام گرایی فرانسه است که این دولت را شدیدا به وحشت انداخته است.
ما دانشگاهیان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان توهین مجله فرانسوی شارلی عبدو و حامیان این عمل قبیح را به مقدسات اسلام و بویژه ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام را محکوم مینماییم. فداک یا رسول الله

بیانیه دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی نیز با صدور بیانیه‌ای، جسارت یک نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم(ص) و حمایت  دولت این کشور از آن را محکوم کرد. متن بیانیه به این شرح است :
از آن زمان که محمد (ص) بعد از سه سال دعوت پنهانی، در کنار کوه صفا، ایستاده بر روی پاره سنگی، نهضت تبلیغی خود را آشکار نمود، موج سهمگین اسلام هراسی و اسلام ستیزی مشرکان، انواع مختلف فشار و هجمه را متوجه آن وجود مقدس و یاران مسلمانش ساخته‌اند. و تو گویی با گذشت قرن‌ها و عصرها این هراس و دهشت علنی تمامی ندارد و دنیای به ظاهر شیک و متمدن امروزی نیز محمد ابراهیمی (ص) را بت شکن خود می داند.
ما دانشگاهیان دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی همگام با سایر مسلمانان بیدار و غیور جهان و ایران اسلامی، ضمن محکومیت توهین وقیحانه و اقدام رذیلانه مجله شارلی ابدو در انتشار کاریکاتور های بیشرمانه علیه پیامبر مکرم اسلام (ص) و نیز حمایت های گستاخانه رئیس جمهور بی خرد فرانسه از این اقدام موهن، همگان را بر اتحاد، همدلی و همبستگی یکپارچه دعوت نموده و بر کلام روشن و صریح الهی که میفرماید:  إنَّ اللَّهَ وَ مَلائِکتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِی یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیماً  تأکید می نماییم.
به گزارش ایسنا، نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» طی روزهای گذشته کاریکاتورهای توهین‌آمیزی را نسبت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام (ص) منتشر کرد که این اقدام با حمایت رئیس‌جمهور فرانسه همراه شد.
انتهای پیام/
دانشگاه‌های آذربایجان شرقی، اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) را محکوم کردند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار