استاندار اردبیل؛

اردبیل جزو ۶ استان موفق در مدیریت بیماری کرونا در کشور است

1399/08/10 - 10:40 - کد خبر: 29885 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل گفت: در بحث پیشگیری و مدیریت شیوع کرونا اردبیل جزو ۶ استان موفق کشور می‌باشد.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو در جلسه ستاد پیشگیری از شیوع کرونا شهرستان بیله‌سوار افزود: امر به معروف در حوزه پیشگیری از شیوع کرونا باید به یک فرهنگ تبدیل شود و باید خودمان را برای حداقل ۲ سال زندگی کرونایی با فرهنگ جدید آماده کنیم.
وی بیان کرد: ائمه جمعه و جماعات و اعضای ستاد پیشگیری از کرونای شهرستان‌ها همان‌گونه که تاکنون با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی حافظ جان و سلامت مردم بوده‌اند به همکاری هوشمندانه خود ادامه دهند و سه اصل فاصله‌گذاری اجتماعی،استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی را اطلاع‌رسانی و تاکید کنند.
او اضافه کرد: استفاده از ماسک به عنوان اولویت اصلی و تنها راه جلوگیری از انتقال ویروس کرونا است و میزان استفاده از ماسک باید همگانی شود تا شاهد کاهش میزان بستری‌ها و فوتی‌ها در استان باشیم. 
بهنامجو بیان کرد: بر اساس آمار روند ابتلا و بستری افراد مبتلا به کرونا طی هفته گذشته در استان اردبیل نشان می‌دهد آمار مبتلایان نسبت به هفته قبل از آن نگران‌کننده و افزایش محسوسی داشته و با توجه به اینکه وارد پیک سوم کرونا شدیم همکاری ادارات و نهادها با شبکه بهداشت و درمان در راستای کاهش مبتلایان و فرهنگ‌سازی رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ضروری است.
روند ابتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد، طوری که در شبانه‌روز گذشته پنج نفر از اهالی این استان به علت ابتلا به بیماری کووید.۱۹ جان باخته و ۷۳ بیمار جدید نیز در مراکز درمانی استان بستری شدند.
هم‌اکنون ۶۳ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل بستری شده و تحت درمان قرار دارند.
از ۷۳ بیمار بستری شده جدید، ۴۵ نفر از شهرستان اردبیل، ۱۶ نفر از مشگین‌شهر، ۹ نفر از پارس‌آباد، یک نفر از گرمی، یک نفر از خلخال و یک نفر از بیله‌سوار بستری و در حال درمان هستند.
۳۷۷ نفر بیمار کرونایی در مراکز درمانی این استان بستری هستند ، از زمان شیون این بیماری تاکنون ۷۴۷ نفر جان باخته‌اند.
وی بیان کرد: هم‌اکنون شهرهای اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت قرمز، شهرستان پارس‌آباد در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های خلخال، گرمی، بیله‌سوار، اصلاندوز، نمین، نیر، کوثر و سرعین نیز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.
شهرستان بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل واقع است‌، این شهرستان در زمینه کرونا در وضعیت زرد قرار دارد.
انتهای پیام/
اردبیل جزو ۶ استان موفق در مدیریت بیماری کرونا در کشور است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار