مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در گفت و گو با نصر؛

اتمام چهار خط اتوبان تبریز-سهند/ بهره برداری کامل از پروژه تبریز-اهر تا یک ماه دیگر

1399/08/14 - 10:39 - کد خبر: 29869 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: پروژه تبریز-اهر که تا 90 کیلومتر طول دارد تا یک ماه دیگر به صورت چها خط با باندهای رفت و برگشت به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش نصر، "ابولقاسم سلطانی"، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگاران نصر، از مهم ترین موانع پیشرفت پروژه ها را کمبود اعتبار دانست و خاطرنشان کرد: به خاطر کمبود اعتبار، به جای پول نقد، به پیمانکار اوراق قرضه دو الی سه ماهه می دهیم که این امر باعث وقفه در پیشرفت پروژه ها می شود.
وی افزود: متاسفانه اعتبارات اختصاص یافته برای بانک های استان،  خیلی پایین هستند و در بعضی پروژه ها، حتی به خاطر قیر ساده چند ماهی علاف می شویم.
سلطانی به پروژه های اولویت دار ادره کل راه و شهرسازی استان اشاره کرد و اذعان داشت: پروژه تبریز-اهر، راه آهن تبریز-میانه، اتوبان تبریز-سهند، باند دوم تبریز-ارومیه از جمله پروژه های اولویت دار این اداره کل می باشند.
وی با بیان اینکه پروژه تبریز-سهند تا الان، چهار خط اش تمام شده است، تصریح کرد: از سال 1397 تا الان، پروژه مذکور تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و بیشترین اعتبار به پروژه تبریز-میانه اختصاص داده شده است که حتما باید تا راه آهن تبریز-میانه ادامه داشته باشد؛ چرا که مطالبه اکثریت مردم، بحث مسافربری است.
سلطانی افزود: پروژه تبریز-میانه تا 60 میلیون متر مکعب عملیات خاکی داشته است و تمام تلاشمان تامین مالی پیمانکار پروژه از طریق بانک هاست و هدف عمده ما ایجاد ایستگاهی در ترمینال تبریز به منظوراتصال به راه آهن می باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان پیشرفت پروژه تبریز-اهر را بالای 90 درصد اعلام کرد و اذعان داشت: پروژه مذکور که 90 کیلومتر طول دارد، تا یک ماه دیگر به صورت چهار خط با باندهای رفت و برگشت به بهره برداری خواهد رسید که در حال حاضر هم تنها سه کیلومتر تا کامل شدن مسیر چهار خطه باقی مانده است.
وی با اشاره به افتتاح خط اول راه آهن میانه-بستان آباد تا مسیر بستان آباد در سال گذشته، خاطرنشان کرد: ادامه پروژه از مسیر بستان آباد تا خاوران به شدت و با سرعت تمام کار می شود که تا نزدیک 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم تا پایان دولت فعلی به بهره برداری کامل برسد.
سلطانی به پروژه های دیگر راه و شهرسازی اشاره کرد و اذعان داشت: احداث باند دوم سراب-بستان آباد، بزرگراه تبریز-اهر، خواجه-ورزقان، صوفیان-شبستر-سلماس، تبریز-بستان آباد و مرند-جلفا از دیگر پروژه های در دست اقدام این ادره کل می باشند.
انتهای پیام/
اتمام چهار خط اتوبان تبریز-سهند/ بهره برداری کامل از پروژه تبریز-اهر تا یک ماه دیگر فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  علی   3 سالها پیش  

اگه چهارباند اتوبان سهند تمام شده پس چرا باز نمیشه ؟ این سوال و خبرنگار مربوطه بایستی بپرسه و دلیلش رو پخش کنه اینها مهم هستند وگرنه الان چندین ساله مسئولین الکی قول سر خرون میدن
پژوهشیار