خبر/

نشست هم‌اندیشی امامان محله آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد

1399/08/09 - 14:52 - کد خبر: 29840 نسخه چاپی

نصر: نشست هم‌اندیشی امامان محله آذربایجان شرقی باحضور مسئول منطقه شمالغرب این طرح در شهر تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، مسئول منطقه شمالغرب کشور در حاشیه نشست هم‌اندیشی امامان محله استان آذربایجان شرقی به خبرنگاران گفت: در چهلمین سال دوم انقلاب اسلامی با سند پر افتخار گام دوم انقلاب اسلامی مواجه هستیم و برای اینکه به افق چشم‌انداز که تمدن سازی و زمینه سازی ظهور است نزدیک شویم، این یک حرکت جدی و اثرگذار از جنس قیام الله مردمی نیاز است.
حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی افزود: معتقدیم پای کار آوردن مردم و همراهی آنان پ این مسیر، توسط امامان جماعتی که به امام محله از آنها تعبیر می‌کنیم در سنگر مسجد محقق خواهد شد.
وی ادامه داد: در این راستا امامان محله می‌توانند در محله و مسجد خود، مردم را با برقرار کردن ارتباطات مومنانه و تقویت و انسجام هویت محله‌ای که رقم می‌زنند، پیوند ولایت و جریان ولایت الهی را در جامعه ایجاد نمایند.
وی افزود: امامان محله باید مردم را پای کار مسائل خود در محله آورده و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مطالبه از دستگاه‌های خدمات رسان، مسئله‌های مردم را در محله حل و فصل نمایند و این تنها از عهده یک روحانی و طلبه مجاهد خودساخته‌ای که مهارت این عرصه را دارد برمی‌آید.
غلامی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در افق پیش روی خود برای تحقق این گام بلند، طرح امام محله و شناسایی و توانمندسازی روحانیون فعال مساجد را در پیش گرفته است.
وی ادامه داد: در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی با شناسایی امامان و روحانیون در محلات، خدمات ارزشمندی از جمله توانمندسازی، آموزش و ارتقای آنها فراهم کرده و به دنبال این است تا بتواند جامعه کوچک اسلامی را در حول مسجد با محوریت امام مسجد و محله رقم بزند.
وی در پایان گفت: همایشی که امروز در استان آذربایجان شرقی با حضور شبکه عظیم و با زحمات سازمان تبلیغات اسلامی در یک فضای صمیمی با مشارکت امامان محله رقم خورده است، توانستیم یک گام در راستای توانمندسازی و ارتقا را رقم بزنیم.
انتهای پیام/
نشست هم‌اندیشی امامان محله آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار