در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه مطرح شد؛

۹۰ درصد صنایع مربوط به بخش خصوصی/ کشورهای همسایه در اولویت صادرات

1399/08/09 - 13:46 - کد خبر: 29839 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۹۰ درصد صنایع استان مربوط به بخش خصوصی است، گفت: این امر سبب افزایش تولید و صادرات محور شدن این استان شده است.

به گزارش نصر، حبیب امین زاده صبح جمعه در دیدار جمعی از صنعتگران با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان گفت: یکی از ارکان توسعه، افزایش صادرات غیرنفتی است که به عنوان یکی از محورهای جهش استانی مطرح بوده و استان آذربایجان شرقی نیز در راستای هدف گذاری در این مسیر اقدامات خوبی انجام داده است.
وی ادامه داد: در پایان شش ماهه اول سال، استان آذربایجان شرقی جزو استان‌های نادر است که با رشد ۳۰ درصدی ارزش صادرات غیرنفتی همراه بوده است.
امین زاده با بیان اینکه ۹۰ درصد صنایع استان مربوط به بخش خصوصی است، گفت: این امر سبب افزایش تولید و صادرات محور شدن این استان شده است.
رئیس سازمان صمت استان ادامه داد: توانسته‌ایم به ۶۲ کشور جهان صادرات داشته باشیم که البته در این میان ۱۰ کشور همسایه در اولویت بوده‌اند.
وی با اشاره به انتخاب ۴۰ واحد برتر صادراتی کشور گفت: از این تعداد پنج واحد مربوط به استان آذربایجان شرقی هستند که این امر نشان از جایگاه واحدهای استان در حوزه صادراتی دارد.

فعالان بخش تولید سرمایه‌های کشور هستند
رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این آئین گفت: تولید و صادرکنندگان در شرایط کنونی، پرچمدار اقتصاد کشور بوده و بدون ادعا در حال تلاش برای پیشبرد اقتصاد هستند.
یونس ژائله، فعالان بخش تولید را سرمایه‌های یک کشور دانسته و گفت: در تمام نقاط دنیا برای سرمایه گذارانی که بدون ادعا در تلاش برای ایجاد اشتغال برای مردم هستند، فرش قرمز پهن می‌کنند که در کشور ما نیز باید حمایت لازم از این قشر صورت گیرد.
وی با تاکید بر ایجاد اتحاد بین بخش خصوصی و دولتی گفت: این دو بخش باید در کنار یکدیگر قرار گرفته و یاری کننده هم باشند. پیچیده شدن بروکراسی‌های اداری، سبب نارضایتی‌هایی در بین فعالان بخش خصوصی شده است.
در پایان این دیدار، از صادرکنندگان نمونه استانی توسط نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/
 ۹۰ درصد صنایع مربوط به بخش خصوصی/ کشورهای همسایه در اولویت صادرات خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار