امیر سرتیپ حیدری در بازدید از مناطق مرزی جلفا و خداآفرین تاکید کرد؛

هیچ خطری مرزهای شمالغرب کشور را تهدید نمی کند/ لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه/ آرامش مرزنشینان، خط قرمز ماست

1399/08/09 - 10:11 - کد خبر: 29831 نسخه چاپی

نصر: فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: الحمدلله هیچ خطری مرزهای شمالغرب کشور را تهدید نمی کند، چرا که با افزایش روزافزون قابلیت ها و توانمندی های نیروهای مسلح، دشمنان هم این توانمندی ها را درک کرده اند.

به گزارش خبرنگار نصر، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در بازدید از مناطق مرزی جلفا و خداآفرین آذربایجان شرقی، دفاع از حدود و ثغور میهن اسلامی را از مهمترین وظایف ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: نیروهای جان برکف ارتش در راستای عمل به وظایف ذاتی خود در نقاطی از مرزهای شمالغرب کشور استقرار پیدا کرده اند و هدف اصلی از استقرار یگان های ارتش در مناطق مرزی هم حفاظت از خطوط قرمزی است که تعریف کرده ایم و ما به هیچ عنوان اجازه عبور از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران را نمی دهیم.
 
وی افزود: خط قرمز ما تامین امنیت، آرامش و آسایش عزیزان مرزنشین است و ما به عنوان ارتش نمی توانیم تحمل کنیم که امنیت مرزنشینان ایران مورد تهدید قرار گیرد. شعار ما «ارتش فدای ملت» است و ارتش با حضور خود در کنار مردم امنیت و آرامش آن ها را تامین و تضمین می کند.
 
امیر سرتیپ حیدری ادامه داد: نیروی زمینی محوری ارتش همواره آماده است و بخصوص با تغییراتی که در ساختار این نیرو انجام شده است، ساختار ارتش به متحرک هجومی و واکنش سریع تغییر یافته است و فرمانده کل قوا هر گاه و کجا دستور دهند، ارتش آماده حضور و نقش آفرینی است.
 
وی با تمجید از سطح آمادگی بسیار خوب یگان های مختلف نزاجا مستقر در آذربایجان شرقی، اظهار داشت: امروز از روحیه و چهره های مصمم تکاوران غیور ارتش بسیار خوشحال هستم و این همان آمادگی رزمی و توان بالای دفاعی رزمندگان نیروی زمینی است که همواره تاکید می کنیم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه به استقبال و خشنودی مردم از حضور یگان های ارتش در کنار آن ها اشاره کرد و افزود: امروز به عینه دیدم که مردم عزیز چقدر از حضور فرزندان ارتشی شان خرسند بودند و در کنار آنها احساس آرامش و امنیت بیشتری می کردند و این موجب مباهات ارتش است.
 
امیر سرتیپ حیدری تاکید کرد: الحمدلله هیچ خطری مرزهای شمالغرب کشور را تهدید نمی کند، چرا که با افزایش روزافزون قابلیت ها و توانمندی های نیروهای مسلح، دشمنان هم این توانمندی ها را درک کرده اند.
 
وی در پایان با تاکید بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه، اظهار داشت: ما با هر دو کشور همسایه مشترکات زیادی داریم و تا امروز هم حسن همجواری را با دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان حفظ کرده ایم و توصیه ما به هر دو کشور احترام به قوانین بین المللی و حل و فصل مشکلات پشت میزهای مذاکره است.
 
انتهای پیام/
هیچ خطری مرزهای شمالغرب کشور را تهدید نمی کند/ لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه/ آرامش مرزنشینان، خط قرمز ماست محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار