رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد:

اتمام بازسازی ۱۰۵۳ واحد دامی زلزله زده میانه و سراب

1399/08/08 - 22:27 - کد خبر: 29827 نسخه چاپی

نصر: رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تکمیل روند بازسازی ۱۰۵۳ اماکن دامی در مناطق سراب و میانه خبر داد.

به گزارش نصر، اکبر فتحی روز پنجشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در محل سالن جلسات فرمانداری میانه، اظهار کرد: پس از وقوع زلزله سراب و میانه، در مصوبه هیئت دولت برای جهاد کشاورزی تکلیفی وجود نداشت و اولویت بنیاد مسکن نیز تکمیل واحدهای مسکونی بود اما از تیرماه امسال  برای این‌که بازسازی اماکن دامی پا به پای واحدهای مسکونی پیش رود، جهاد کشاورزی اعلام آمادگی کرد و تشکیل پرونده داد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: بازسازی اماکن دامی تا تیرماه تنها ۱۲ درصد پیشرفت داشت ولی پس از آن و با ورود جهاد کشاورزی، با سرعت خوبی پیش رفت و اکنون ۵۵ درصد از اماکن دامی تسهیلات دریافت کرده‌اند.
وی از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی بازسازی اماکن دامی زلزله زده میانه و سراب خبر داد و ادامه داد: تاکنون ۸۴۳ واحد دامی پیشرفت ۶۰ الی ۷۰ درصدی داشته و ۱۰۳ واحد دیگر نیز به دلیل عدم استقبال صاحبان اماکن تنها نزدیک به ۱۰ درصد پیشرفت کرده‌اند.
فتحی در خصوص دلیل آمار پایین اختصاص تسهیلات اماکن دامی، اظهار کرد: سایر منابع بانکی برای روستاییان زلزله زده‌ای که با بانک‌ها قرارداد عقد کرده‌اند، تاکنون آزادسازی نشده و عدم پرداخت کمک بلاعوض پنج میلیون تومانی منجر به کاهش آمار پرداخت تسهیلات اماکن دامی شده است.
وی افزود: اگر در هفته آتی کمک بلاعوض ۵ میلیون تومانی برای بازسازی اماکن دامی به زلزله زدگان پرداخت شود، کشاورزان با وجود افزایش قیمت مصالحی چون سیمان و میلگرد، می‌توانند اماکن دامی خود را تکمیل کنند.
وی با تاکید بر تسریع در پرداخت کمک بلاعوض ۵ میلیون تومانی به زلزله زدگان، متذکر شد: سهمیه میلگرد و سیمان فقط برای واحدهای مسکونی اختصاص یافته و اماکن دامی از این حیث بی نصیب مانده‌اند و صاحبان اماکن دامی مجبور هستند تا با قیمت آزاد و بدون سهمیه خریداری کنند.
انتهای پیام/
 اتمام بازسازی ۱۰۵۳ واحد دامی زلزله زده میانه و سراب خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار