شهردار تبریز:

۵۰ ایستگاه کتاب در مجتمع‌های مسکونی احداث می‌شود

1399/08/08 - 19:28 - کد خبر: 29819 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز از احداث ۵۰ ایستگاه کتاب در مجتمع‌های مسکونی و تأمین مستمر کتاب‌های آن‌ها خبر داد.

به گزارش نصر، ایرج شهین‌باهر ریحان ظهر امروز در حاشیه آیین رونمایی از ایستگاه کتاب در مجتمع فردوس گفت: یکی از شاخص‌های پیشرفت جوامع کتابخوانی و مطالعه است که متأسفانه میانگین آن در شهر و کشور ما پایین است.
او افزود: حوزه فرهنگی یکی از مهمترین حوزه‌هایی است که شهرداری تبریز در کنار سایر دستگاه‌ها فعالیت جدی در آن دارد و تلاش داریم سرانه مطالعه و کتابخوانی در شهر را افزایش دهیم.
او افزود: بدین منظور ایستگاه‌های کتاب  را در مجتمع‌های مسکونی نصب کرده و کتاب‌های آن را به صورت مستمر شارژ می‌کنیم.  
شهردار تبریز با اشاره به تعداد ایستگاه‌های کتاب در مجتمع‌های مسکونی اظهار داشت: سعی داریم در قدم اول در ۵۰ مجتمع مسکونی این کتابخانه سیار را افتتاح کنیم و در ادامه این کار را به تمامی مجتمع های مسکونی شهرتسری دهیم.
او اضافه کرد: این کتابخانه‌ها می تواند انگیزه‌ای برای ساکنین مجتمع‌های مسکونی برای افزایش مطالعه باشد که تأثیرمهم در زندگی و روابط اجتماعی ما دارد.
ایرج شهین‌باهر با اشاره به موضوع کتاب‌های ارائه شده در  ایستگاه‌های کتاب نیز گفت:  کتاب‌های ارائه شده در این ایستگاه‌ا بیشتر عمومی و متناسب برای سنین مختلف است که تلاش کرده‌ای کتاب‌ای جامعی باشند.
او افزود: کتابهایی با موضوعات فرهنگ شهرنشینی و حقوق شهروندی نیز ارائه شده است که علاقمندان می‌توانند مورد مطالعه قرار دهند.
۵۰ ایستگاه کتاب در مجتمع‌های مسکونی احداث می‌شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار