رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی؛

ارزش افزوده بخش کشاورزی متناسب با جایگاه آذربایجان شرقی نیست

1399/08/08 - 15:48 - کد خبر: 29809 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به میزان اشتغال بخش کشاورزی به نظر می رسد، ارزش افزوده این بخش متناسب با جایگاه استان نیست.

به گزارش نصر، وی افزود: رکودی که بخش صنعت را مبتلا کرده باعث شده با یک سری از محدودیت‌ها و موارد تحمیلی در بخش کشاورزی مواجه باشیم.
بهبودی تصریح کرد: با توجه به رویکردهای نوین و صنعتی شدن جوامع انتظار می رود میزان اشتغال در بخش کشاورزی کاهش یابد اما مطلق عدد اشتغال کشاورزی در کشور و استان تقریبا حفظ می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ابراز داشت: عرصه صنعت ظرفیت‌های لازم برای ایجاد اشتغال جدید را ندارد و وقتی کشاورز سنتی فرصت دیگری برای اشتغال نمی‌بیند به ناچار در شغل خود باقی می‌ماند و در واقع رفته رفته بازدهی و بهره وری نیروی کار کشاورزی کاهش می یابد.
وی با اشاره به سنتی بودن روش‌های کشاورزی در کشور و استان متذکر شد: با توجه به میزان اشتغال بخش کشاورزی به نظر می رسد، ارزش افزوده این بخش متناسب با جایگاه استان نیست.
بهبودی اضافه کرد: باید به سمت کشت محصولات با ارزش افزوده بالا حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه باید به نحوی تمام رویکردهای برنامه ای را همگرا کنیم، خاطرنشان ساخت: در آذربایجان شرقی حداقل ادبیات اداری در سند تدبیر توسعه، اقتصاد مقاومتی و جهش تولید مبانی مشترکی دارند و این نقطه قوت در عرصه تصمیم سازی استان بوده و موجب کاهش پراکنده کاری و کلی گویی شده است.
گفتنی است، لزوم توجه به تکمیل زنجیره تولید، فرآوری و فروش محصولات کشاورزی، تامین زیرساخت های انرژی واحدهای تولیدی، جذب سرمایه گذاری های کلان، ارتقاء بهره وری واحدهای تولیدی موجود و تکمیل ظرفیت های آنها و ورود جدی مراکز علمی و تحقیقاتی به مسائل مرتبط با بخش کشاورزی از جمله موارد مطروحه در جلسه امروز بود.
انتهای پیام/
ارزش افزوده بخش کشاورزی متناسب با جایگاه آذربایجان شرقی نیست خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار