فایننشال تایمز:

آمریکا مجوز فروش چیپست به هواوی را صادر می‌کند

1399/08/08 - 15:01 - کد خبر: 29804 نسخه چاپی

نصر: آمریکا به شرطی اجازه داد و ستد با هواوی را به تولیدکنندگان چیپست می‌‌دهد که از محصولات آنها در کسب و کار 5G این شرکت استفاده نشود.

به گزارش نصر، کسب و کار موبایل هواوی ظاهرا پس از مدت‌ها فشار و تحریم قرار است نفسی تازه کند. آنطور که «فایننشال تایمز» می‌گوید ایالات متحده صدور مجوز داد و ستد با هواوی را برای تولیدکنندگان چیپست را کلید زده اما این مجوز به شرطی صادر می‌شود که از قطعات آنها در بخش 5G هواوی استفاده نشود.
بر اساس این گزارش یک منبع آگاه حاضر در مذاکرات بین وزارت بازرگانی آمریکا و شرکت‌های چیپ‌ساز مدعی شده که مقامات تاکید کرده‌اند علی رغم تحریم‌های اعمال شده علیه هواوی، اگر این شرکت‌ها ثابت کنند که فناوری آنها به توسعه بخش 5G هواوی کمکی نمی‌کند، می‌توانند با غول چینی مراوده داشته باشند.
وزارت بازرگانی هنوز به صورت رسمی به این گزارش واکنشی نشان نداده اما فایننشال تایمز مدعی است دو کمپانی آسیایی فعال در حوزه نیمه هادی به امکان داد و ستد دوباره با هواوی بسیار خوش بین هستند چرا که به آنها گفته شده فروش چیپست‌های موبایل از نظر آمریکا مشکلی ندارد.
جدیدترین تحریم‌های آمریکا علیه هواوی نه تنها این شرکت را از داد و ستد با کمپانی‌های آمریکایی منع کرده بلکه تجارت آنها با هر شرکت دیگری در هر نقطه از دنیا که از فناوری‌های آمریکایی استفاده می‌کند را نیز منوط به دریافت مجوز از واشنگتن کرده است؛ اقدامی که باعث شد هواوی مهمترین شرکای خود نظیر TSMC تایوان را از دست بدهد. در نتیجه این تغییر رویه برای هواوی خبر بسیار خوبی است چرا که به های‌سیلیکون و بخش چیپست‌های کرین جان تازه‌ای می‌بخشد.
چنین اقدامی از سوی ایالات متحده در کنار صدور مجوز تامین نمایشگرهای مورد این نیاز این شرکت از سوی سامسونگ نشان می‌دهد که ابرهای تیره و تاره تحریم رفته رفته دستکم از روی کسب و کار موبایل هواوی برداشته می‌شوند. پیشتر اینتل و TSMC هم مجوز فروش برخی قطعات موبایل به هواوی را از ایالات متحده دریافت کرده بودند.
انتهای پیام/
آمریکا مجوز فروش چیپست به هواوی را صادر می‌کند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار