عراقچی بعداز رایزنی با مقامات جمهوری آذربایجان:

نگاه جمهوری آذربایجان به طرح ابتکاری ایران مثبت بود

1399/08/08 - 09:22 - کد خبر: 29762 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر خارجه گفت: طرح ابتکاری ایران برای حل مناقشه قره باغ برای رسیدن به یک صلح پایدار و شروع گفتگوها بطور مفصل تبیین شد و دوستان آذری با علاقه خیلی زیاد در این زمینه تبادل نظر کردند.

به گزارش نصر، "سید عباس عراقچی" با اشاره به دیدار و گفتگوهای خود با وزیر امورخارجه و معاون وی، معاون نخست وزیر و دستیار رئیس جمهوری و در نهایت دیدار با "الهام علی اف" رئیس جمهوری آذربایجان برای ارائه و تبیین طرح ابتکاری جمهوری اسلامی ایران در زمینه حل مناقشه قره باغ گفت: این نشست‌ها در مجموع نزدیک به ده ساعت طول کشید و با خود رئیس جمهوری آذربایجان یک و نیم ساعت گفتگو کردیم که خیلی سازنده بود.
وی افزود: در این نشست‌ها ابعاد مختلف درگیری‌ها مورد بررسی قرار گرفت و ما نظرات و دیدگاه‌ها و یک سری حواشی و نگرانی‌های موجود را بطور صریح اعلام کردیم و به نظر طرف آذری رساندیم و در نتیجه گفتگوها خیلی مفید بود و ما به یک نگاه دقیق‌تری درباره قره باغ دست یافتیم و طرف آذری هم متوجه دیدگاه‌های خاص جمهوری اسلامی ایران شد.
معاون وزیر خارجه ادامه داد: در این نشست‌ها طرح ابتکاری ایران برای حل مناقشه قره باغ برای رسیدن به یک صلح پایدار و شروع گفتگوها بطور مفصل تبیین شد و دوستان آذری با علاقه خیلی زیاد در این زمینه تبادل نظر کردند.
عراقچی با بیان اینکه این طرح در مسکو، ایروان و آنکارا هم تبیین خواهد شد گفت: امیدواریم طرح ایران با بررسی‌های دقیق‌تری بتواند زمینه یک حرکت دسته جمعی برای حل این بحران و کاهش تأثیرات منفی درگیری‌های دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان را در پی داشته باشد.
وی بیان کرد: داشتن بعد منطقه‌ای و دربرگیری کشورهای منطقه و داشتن نگاه واقع بینانه به درگیری‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان از جمله ویژگی‌های طرح ایرانی است، برخلاف شکننده بودن سه توافق دو کشور درگیر که از سوی کشورهای مختلف طرح شده بودند طرح ایرانی به آتش بس یک نگاه واقع بینانه دارد و به خاطر همین بسیار مورد توجه طرف آذری قرار گرفت.
معاون وزیر خارجه در پایان با ارزیابی مثبت و سازنده از این طرح، اظهار داشت: در مجموع این طرح پیشنهادی زمینه پیشرفت در حل مناقشه قره باغ را دارد و ما با کشورهای تأثیر گذار در حل این مناقشه هم مشورت می‌کنیم و برخورد جمهوری آذربایجان با این طرح در مجموع مثبت و سازنده بود و در عین حال ما جمع بندی طرح را موکول می‌کنیم هم به بررسی خود طرف آذری و هم بعد از ارائه طرح به کشورهایی که در این زمینه صاحب رأی و اثر هستند.
انتهای پیام/
 نگاه جمهوری آذربایجان به طرح ابتکاری ایران مثبت بود خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار