معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی؛

۸۷ درصد خانوارهای آسیب‌دیده زلزله قطور خسارت دریافت می‌کنند

1399/08/08 - 00:02 - کد خبر: 29760 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۸۷ درصد خانوارهای آسیب دیده از زلزله‌ قطور مشمول دریافت خسارت از بیمه شدند، اظهار داشت: از مجموع سه هزار و ۶۵۰ خانوار آسیب دیده، سه هزار و ۱۷۰ خانوار مشمول پرداخت خسارت شدند که در حال دریافت هستند.

به گزارش نصر، آیدین رحمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اضافه کرد: تاکنون ۴۰۵ میلیارد ریال خسارت بیمه‌ای به واحدهای خسارت دیده منطقه زلزله‌زده قطور پرداخت شده است.
وی تاکید کرد: باقی مبالغ بیمه‎‌ای که توسط کارشناسان بیمه مورد تایید قرار گرفته است، بر اساس گزارش‌های کارشناسی به زودی پرداخت می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: واریز پرداخت خسارت بیمه از روند مناسبی برخوردار است و خسارت‌های کارشناسی با درنظر گرفتن شرایط منطقه پرداخت می‌شود.
رحمانی ادامه داد: با بیمه شدن اماکن روستایی دغدغه‌ مردم برای تامین هزینه‌های بازسازی با توجه به نوسانات بازار مصالح برطرف شده است.
چهارم اسفندماه سال گذشته ابتدا منطقه قطور و سپس "زرآباد" خوی با زمین‌لرزه نسبتا شدیدی لرزید که این امر در مجموع سبب مصدومیت حدود ۱۰۴ نفر، بستری شدن ۱۰ نفر، تلف شدن صدها راس دام، تخریب چهار هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به هزار واحد در روستاهای خوی و سلماس شد.
امدادگران و مسوولان آذربایجان‌غربی بلافاصله پس از زلزله اول در ساعت ۹:۲۲ راهی منطقه قطور شدند و ارزیابی میزان خسارت تا شامگاه همان روز ادامه داشت؛ تا اینکه در ساعت ۱۹:۳۰ زلزله نسبتا شدید دیگری به بزرگی ۵.۹ ریشتر، زرآباد را لرزاند و خسارت‌های زلزله اول را دوچندان کرد تا جایی که شبکه برق و مخابرات برای چند ساعت قطع شد اما در یک اقدام جهادی و پس از چند ساعت، زیرساخت‌ها دوباره در بامداد دوشنبه وصل شد.
انتهای پیام/
۸۷ درصد خانوارهای آسیب‌دیده زلزله قطور خسارت دریافت می‌کنند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار