شهردار تبریز خبر داد:

طرح احداث میدان شهری در محوطه عمارت ساعت

1399/08/07 - 15:59 - کد خبر: 29741 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز از طرح احداث میدان شهری در محوطه عمارت تاریخی ساعت و مرمت و بازسازی این عمارت خبر داد.

به گزارش نصر، ایرج شهین‌باهر در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در خصوص طرح تجمیع مدیریت، نگهداری و صیانت از بافت و آثار تاریخی معتقدم باید چارتی تشکیل شده و وظایفی به شهرداری منطقه تاریخی و فرهنگی محول شود.
او با اشاره به نقش سازمان میراث فرهنگی در احیا و مرمت بافت‌های قدیمی و تاریخی شهر اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی باید طرحی تدوین کند و نقشه راه فعالیت شهرداری در آن بافت را بدهد چرا که ما نمی توانیم خودسرانه در آنجا ورود کنیم.
شهردار تبریز تأکید کرد: خانه های تاریخی نباید محلی برای کسب درآمد باشد، بلکه باید هزینه‌کرد خانه‌های تاریخی در بودجه شهرداری پیش بینی شود و در عین حال نباید تکلیفی در بافت‌های تاریخی در تنظیم بودجه به شهرداری داده شود، چرا که ما باید پاسخگوی مردمی باشیم که در آن بافت زندگی می‌کنند.
ایرج شهین‌باهر وزارت راه و شهرسازی را متولی بازآفرینی و مرمت بافت تاریخی شهر معرفی کرده و خاطرنشان کرد: در دوره قبل شورای شهر وزیر وقت راه  و شهرسازی دستور مرمت میدان صاحب‌آباد را داده بود که راه و شهرسازی به اداره کل میراث فرهنگی محول کرد ولی هیچ‌کدام فعالیتی در آن منطقه انجام ندادند.
او افزود: ما وظایف خود را انجام می‌دهیم، منتها راه و شهرسازی نیز وظایفی در حوزه بافت تاریخی دارند و نه تنها شهرداری، بلکه باید دیگر دستگاه‌ها را نیز پای کار بیاوریم.
شهردار تبریز با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در حوزه مرمت و احیای بافت تاریخی و قدیمی شهر عنوان داشت: کاربری‌ها در «داش ماغازالار» و «میار میار» نیازمند ساماندهی است و در این خصوص اقداماتی انجام داده‌ایم و در کنار آن طرحی برای خانه ستارخان ارائه کرده‌ایم که ۱۱ خانه پیرامون آن تملک می‌شود.
او اضافه کرد: مرمت خانه کلکته‌چی را نیز آغاز کرده‌ایم و برای بلوک‌های خیابان جمهوری اسلامی نیز طرح‌هایی ارائه کردیم.
انتهای پیام/
 طرح احداث میدان شهری در محوطه عمارت ساعت نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار