همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی صورت گرفت:

افتتاح طرح "ملی مشاغل خانگی"

1399/08/07 - 15:02 - کد خبر: 29735 نسخه چاپی

نصر: طرح ملی مشاغل خانگی با حضور رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در سازمان جهاد دانشگاهی استان افتتاح شد.

به گزارش نصر، "جعفر محسنی" رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در نشست خبری "طرح ملی مشاغل خانگی" که به صورت مشترک با مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در سازمان جهاد دانشگاهی استان برگزار شده بود، با رایگان خواندن ثبت نام در طرح "ملی مشاغل خانگی" گفت: افراد می توانند بدون هیچ هزینه ای در طرح مذکور شرکت کنند و به صورت رایگان، آموزش ها و مهارت های لازم را، که بر طبق توانمندی افراد اولویت بندی می شوند، ببینند تا بتوانند به یک شغل پایدار برسند.
وی افزود: این طرح در ۳۱ استان کشور اجرا شده است و از یک و نیم ماه قبل، نیز در آذربایجان شرقی استارت آن زده شده است.
 

محسنی اشتغال را از مهم ترین دغدغه های افراد جامعه داست و تصریح کرد: در این طرح محدودیت های آنچنانی مطرح شده در سایر مشاغل مانند سن بالا، مهارت اولیه، مدرک خاص و... نیست.
وی از عرضه محصولات تولید شده توسط افراد شرکت کننده در طرح مذکور ، در فروشگاه های اینترنتی خواند و خاطرنشان کرد: از مزیت های فروشگاه های اینترنتی، عرضه محصولات آن در تمام نقاط کشور و حتی دنیا است.
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان در ادامه به شرایط ثبت نام در طرح ملی مشاغل خانگی اشاره کرد و اذعان داشت: داشتن حداقل ۱۸ سال تمام، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال توانمند و نداشتن بیمه کارفرمایی از شرایط حضور در این طرح هستند.
 

طرح ملی مشاغل خانگی یکی از راهکارهای اصلی رفع بیکاری
"حسین فتحی"، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این نشست، دوران حاضر را عصر تغییرات خواند و گفت: اهمیت تغییرات روز به روز در زندگی آشکارتر می شود و باید خودمان را با این تغییرات هماهنگ کنیم.
وی افزود: یکی از این تغییرات، طرح "ملی مشاغل خانگی" است که با کمک جهاد دانشگاهی در کل کشور و استان انجام یافته است.
فتحی به اهداف طرح مذکور اشاره کرد و اذعان داشت: در این طرح، سه هدف عمده در نظر گرفته شده است؛ ظرفیت سنجی، مزیت سنجی نسبی و رقابتی و توانمند سازی محصولات و خدماتی که ارائه می شوند و اتصال آنان به بازار فروش می باشد.
 
 
وی با بیان اینکه طرح ملی مشاغل خانگی در دیگر کشورها یکی از راهکار های مهم رفع بیکاری و اشتغال پایدار محسوب می شود، اذعان داشت: طرح مذکور به عنوان طرح آموزش ساز و توانمندی نام برده شده است و قصد دارین در سال های آتی نیز، سایر مشاغل را نیز وارد این طرح کنیم.
 
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنان دارای مشاغل خانگی را در اولویت اول طرح مذکور دانست و خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی و سایر جوانان که به عنوان افراد فعال در استان هستند، از دیگر الویت های این طرح می باشند.
فتحی عدم نیاز به مهارت خاص را از مزیت های این طرح عنوان کرد و اذعان داشت: ثبت نام کنندگان در طرح مذکور نیازی به داشتن مهارت اولیه و خاصی ندارند.
انتهای پیام/
افتتاح طرح فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  ناشناس   3 سالها پیش  

سلام از کجا باید ثبت نام کرد؟
پژوهشیار