استاندار اردبیل؛

عملکرد بانک‌های عامل اردبیل در پرداخت تسهیلات کرونا رضایت‌بخش است

1399/08/07 - 14:20 - کد خبر: 29732 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل گفت: بانک‌های عامل استان در اعطای تسهیلات کرونا با مردم همکاری خوبی داشتند و عملکرد بیشتر این بانک‌ها رضایت‌بخش است.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهارداشت: ۱۵ بانک در استان مسوولیت پرداخت تسهیلات کرونا را برعهده دارند و تا آخر آبان ماه تمام پرونده‌هایی که درخواست وام کرده‌اند باید تعیین تکلیف شوند.
وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد متقاضیان تسهیلات کرونا رانندگان تاکسی هستند، گفت: تاکنون در استان ۱۳ هزار و ۲۰۰ مورد فرم درخواست وام داده شده که از این میزان هشت هزار نفر وام خود را با ۱۲درصد دریافت کردند و مابقی نیز باید تا پایان این ماه تعیین تکلیف شوند.
بهنامجو تصریح کرد: ۱۸۰۰ نفر سهمیه برای استان جهت استفاده از یارانه دستمزد در نظر گرفته شده و در این چارچوب افرادی که در واحدهای گردشگری، صنعت و کشاورزی آسیب مالی دیده و بیکار هستند چنانچه در واحد دیگری شاغل شوند وزارت کار یک سوم  دستمزد آنها را بعنوان یارانه یک سال پرداخت می‌کند.
استاندار اردبیل ادامه داد: بانک‌های عامل استان در زمینه اعطای تسهیلات مشاغل خانگی نیز باید نهایت تلاش خود را انجام دهند تا جذب حداکثر تسهیلات اتفاق بیافتد.
وی حوزه‌های کشاورزی، فرهنگ و ارشاد، گردشگری و صنعت را جزو ردیف‌های تسهیلات مشاغل خانگی برشمرد و گفت: نزدیک پنج میلیارد تومان درخواست تسهیلات خانگی به ۲ بانک عامل توسعه و تعاون و رفاه کارگران معرفی شده که باید با کاهش بروکراسی اداری این وام‌ها پرداخت شود.
رییس شورای اشتغال استان اردبیل با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی مردم بیش از هر چیز به امید نیاز دارند، گفت: عملکرد شفاف و ایجاد اشتغال زایی در بخش خصوصی و دولتی در دل مردم امید ایجاد می کند و این مهم با همکاری و دلسوزی و وحدت امکان‌پذیر است.
بهنامجو در بخش دیگر سخنانش افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید آخرین آمار سرمایه در گردش و سرمایه ثابت واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی تحت نظارت خود را احصا و برای جبران کسری اعتبارات در جلسات آتی ارئهه کنند تا از اعتبارات سفر رییس‌جمهوری و بانک‌های عامل تامین بودجه شود.
استاندار اردبیل همچنین از دستگاه‌های حمایتی خواست آخرین وضعیت و مشخصات متقاضیان حائز شرایط اشتغال خود را احصا کنند.
وی گفت: راست‌آزمایی ایجاد اشتغال شهرستان‌ها با محوریت فرمانداری‌ها باید انجام شود و باهماهنگی و همکاری ستاد اشتغال و سایت رصد در راست‌آزمایی اشتغال استان آمار واحدی برای شفافیت موضوع ارائه شود.
انتهای پیام/
عملکرد بانک‌های عامل اردبیل در پرداخت تسهیلات کرونا رضایت‌بخش است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار