فرمانده انتظامی استان اردبیل؛

استان اردبیل جزو امن‌ترین مناطق کشور است

1399/08/07 - 12:11 - کد خبر: 29721 نسخه چاپی

نصر: فرمانده انتظامی استان اردبیل تاکید کرد که این استان یکی از استان‌های امن کشور بوده و میزان‌ وقوع انواع جرایم در آن پایین‌تر از دیگر مناطق می‌باشد.

به گزارش نصر، سردار هوشنگ حسینی روز چهارشنبه در تشریح  اقدامات و فعالیت‌های نیروی انتظامی استان اردبیل بیان کرد: فضای عمومی جامعه و نیز اقدامات ماموران انتظامی در این استان موجب کاهش انواع جرایم شده و بر اساس ارزیابی‌های انجام شده شهروندان از عملکرد پلیس رضایت دارند.
وی با اشاره  به کاهش جرایم در استان بیان کرد: در خصوص جرایم اقتصادی در استان با کاهش پنج درصدی مواجه بودیم و در مبارزه با  جرایم مالی و سودجویی اقتصادی که از اولویت‌های ناجاست ۳۷ فقره لوازم و کالاهای اساسی احتکار شده به ارزش بیش از ۹۵میلیارد ریال کشف شده است.
وی اضافه کرد: همچنین در خصوص قاچاق کالا و ارز در سال جاری ۵۶ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.
به گفته وی ، امسال سرقت منزل در استان ۲۱ درصد و سرقت مغازه ۹ درصد کاهش و  ۸۴ درصد سرقت‌ها نیز کشف شده  که این میزان رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
سردار حسینی همچنین  با بیان اینکه وقوع جرایم سایبری در استان ۲۷ درصد کاهش داشته است، اظهارداشت: این موارد شامل برداشت اینترنتی غیرمجاز،هتک حیثیت و کلاهبرداری اینترنتی بوده و کشف جرایم سایبری نیز بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
وی به جدیت پلیس در راستای شناسایی و دستگیری ارذل و  اوباش در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: امسال شناسایی و دستگیری ارازل و اوباش فعال در فضای مجازی نسبت به سال قبل ۹۲ درصد افزایش داشته و در این خصوص تعداد ۲۳۴ نفر شناسایی و دستگیر شدند. 
او گفت: با نظرسنجی‌های عمومی در بین آحاد مردم ، نیروی انتظامی استان در مولفه‌های میزان اعتماد، وجدان کاری، وظیفه‌شناسی، حسن عملکرد و پاسخگویی به نیازهای مردم، کیفیت خدمات‌رسانی و دگرخواهی  رتبه نخست در کسب رضایت‌مندی مردم را  کسب کرده و این نشان می‌دهد که نیروی انتظامی از طریق رویکرد توسعه اجتماعی به پلیس جامعه محور تبدیل شده است.
انتهای پیام/
استان اردبیل جزو امن‌ترین مناطق کشور است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار