غلامحسین مسعودی ریحان؛

میزان رضایت موکلان به عملکرد مجریان و پروژه های شهری وابسته است

1399/08/07 - 09:46 - کد خبر: 29696 نسخه چاپی

نصر: غلامحسین مسعودی ریحان در سوال خود از شهردار تبریز گفت: سوال من، سوال تمام اعضای شورا و اهالی شهر تبریز است و میزان رضایت موکلان به عملکرد مجریان و پروژه های شهری وابسته است.

به گزارش نصر وی افزود: وظایف نمایندگان مجلس و شورای شهر تحقیق و نظارت است.
خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: از سال ۸۱ تا ۹۷ ، ۱۸۲۰ میلیارد داده‌ایم، از سال ۹۷ تا به امروز ۲ هزار و ۶۰۰میلیارد داده‌ایم که می‌توان با این پول برای هر کوچه یک بی آرتی خرید.
وی ادامه داد: از سال ۸۱ تا ۹۷ شاهد ۸۳.۲۵ درصد پیشرفت بودیم ولی از سال ۹۷ تا کنون با اختصاص ۲ هزار و ۶۰۰میلیارد فقط ۷ درصد پیشرفت داشته است.
مسعودی ریحان اضافه کرد: ۶۵۰میلیارد تومان سال گذشته اوراق مشارکت با سود پرداختی ۳۰ درصد انتشار داده شد که متاسفانه با سود دریافتی ۱۸ درصد در بانک راکد ماند که با گذشت یک سال و تورم موجود از ارزش آن کاسته شد، هر چند که در آن زمان می توانستند نسبت به خرید نیازهای قطار شهری اقدام کنند تا امروز شاهد ضرر به بیت المال نباشیم.
وی اظهار کرد: بدبختی ما این است که حرف خود را نتوانسته‌ایم بزنیم و سوءمدیریت مدیران در بیشتر مواقع بر سر شورای شهر انداخته می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: خط یکی که قرار بود در سال ۹۸ اتمام شود هنوز ۳ ایستگاه افتتاح نشده، ۲ ایستگاه پله برقی ندارد و فاز ۲و۳ پله برقی ها به صورت یک طرفه است.
وی ادامه داد: تشکر می‌کنم از مدیران قطار شهری که بعد از تذکر ما در عرض ۲۴ ساعت پله‌برقی ایستگاه میدان امام حسین(ع) احداث کردند.
مسعودی ریحان اضافه کرد: خط دوم ما ۱۵ درصد پیشرفت دارد و حفاری آن متوقف شده است. چرا قرارگاه فعالیتی ندارد و چرا قرارگاه تمایلی به ادامه کار ندارد؟
خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: خط سوم را شورا تصویب نکرده است و آقای شهردار نامه نوشته است ولی چون محرمانه است، نمی‌خوانم.
وی تصریح کرد: انتظار مردم از مسئولان شهری ساخت پل در دم منزلشان نیست آنها انتظار دارند پروژه های شاخص در زمان مشخصی که تعریف می شود به مرحله اتمام برسد.
مسعودی ریحان گفت: مردم از مسئولان سوال می کنند که زمان دقیق اعلام شود و اگر نیاز باشد اسنادی دارم که منتشر خواهم داد.

محرم محمدزاده در این خصوص اظهار داشت: هر هفته از مترو بازدید می کنیم و هزاران نفر در آنجا کار می کنند، چرا کار آنها را زیر سوال می بریم؟
وی تاکید کرد: یک جلسه ی محرمانه ترتیب دهید و پاسخ را شفاف سازی کنید و در جلسه جنجال سازی نکنیم.
محمدزاده تصریح کرد: شورای های قبل ما چه اقداماتی در این خصوص انجام داده اند؟
عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: این نحوه ی پرداخت به موضوع، ضرب در صفر کردن زحمات تمامی زحمتکشان است.
وی اضافه کرد: لطفا زحمات تمامی کارکنان و حتی شورا را زیر سوال نبرید این کار شما شورا ستیزی است چرا که نمیتوان در این جمع از همه چیز گفت.
محمدزاده تاکید کرد: چالش سازی را کنار بگذارید.

اندیش گفت: متن سوال باید خوانده شود تا مدیر مربوطه به آن سوال پاسخ دهد
وی اضافه کرد: تریبون در اختیار یک نفر قرار نگیرد تا به همه اعضا زمان برسد و خواهشمندم آیین نامه رعایت شود.

عبداله تقی پور گفت: اگر موضوع سوال از شهردار است باید شهردار پاسخگوی سوالات باشد، والا گزارش قطار شهری را بارها شنیده ایم.
وی گفت: در جلسه ی اختصاصی باید این موضوعات پیگیری شود.
محمد باقر بهشتی گفت: در بودجه سال ۱۳۹۹ توجه ویژه ای به قطار شهری شده است و ۶۵۰میلیارد تومان سال گذشته اوراق مشارکت برای قطار شهری خریداری شد که جا دارد از تلاش های دکتر پزشکیان و سردار مولوی تشکر کنم.
وی ادامه داد: در تبصره های ماده ۶۰، ۶۱ و ۶۲ به شهرداری اجازه داده شده که برای قطار شهری از طریق کمیسیون ماده ۵ درآمدی در نظر گرفته شود و ۱۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت انتشار دهد. 

در ادامه با توجه به اتمام زمان جلسه پاسخ به سوال عضو شورا به جلسه آتی موکول شد.
انتهای پیام/
میزان رضایت موکلان به عملکرد مجریان و پروژه های شهری وابسته است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار