خبر/

بازدید عراقچی از مناطق مرزی خداآفرین

1399/08/06 - 14:43 - کد خبر: 29662 نسخه چاپی

نصر: سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز سه شنبه با حضور در شهرستان خداآفرین از مناطق مرزی کشورمان در این منطقه بازدید کرد.

به گزارش نصر، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در بازدید از مناطق مرزی خداآفرین، در جریان وضعیت منطقه به دلیل همجواری با میدان جنگ قره باغ قرار گرفت. 
عراقچی همچنین از وضعیت سدهای خداآفرین و قیزقلعه سی نیز دیدن کرد. 
معاون وزیر امور خارجه کشورمان را در این سفر، فرماندار خداآفرین و جمعی از مقام های سیاسی و نظامی مستقر در محل همراهی کردند. 
وی قبل از آن، به شهرستان اصلاندوز استان اردبیل در مرز با جمهوری آذربایجان سفر کرده بود. 
عراقچی قرار است بعد از ظهر امروز پس از برگزاری جلسه ای با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مقام های ارشد سیاسی و نظامی استان در تبریز، این شهر را به مقصد باکو ترک کند. 
بنا به این گزارش، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه ظهر امروز از سفر منطقه‌ای عراقچی معاون سیاسی این وزارتخانه برای پیشبرد ابتکار ایران برای حل مناقشه قره باغ به باکو، مسکو، ایروان و آنکارا خبر داد.
شهرستان مرزی ۳۵ هزار نفر خداآفرین در ۲۱۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در مجاورت خط جنگی طرف های درگیر در قره باغ و دیگر اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان قرار دارد. 
از ابتدای آغاز جنگ قره باغ میان جمهوری های آذربایجان و ارمنستان در ششم مهر ماه ماه جاری تا به امروز حدود ۱۳۹ راکت خمپاره طرفین به خاک کشورمان در شهرستان خداآفرین اصابت کرده است.
انتهای پیام/
بازدید عراقچی از مناطق مرزی خداآفرین خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار